امرخیل: به دستور غنی، 85 میلیون افغانی به «حکمتیار» حق السکوت دادم

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 63386

 گزارشات حاکی از آن است که ضیاء الحق امرخیل صحنه گردان جرگه مشورتی اخیر، به دستور رییس جمهور غنی برای «گلبدین حکمتیار» هشتاد و پنج میلیون افغانی باج داده است.

به نقل از گزارشنامه افغانستان؛ حکمتیار قبل از برگزاری جرگه مشورتی به ارگ پیام تهدید ارسال داشته بود که دست به تظاهرات زده و علیه تدویر این جرگه کارزار مطبوعاتی راه می اندازد.

 قبل از آن، تحریم جرگه از سوی محفل سیاسیون، غنی را سخت ترسانیده بود و برای خریدن حق السکوت حکمتیار، سلام رحیمی و امرخیل را ماموریت داده بود.

 رییس جمهور غنی نخست، سلام رحیمی را نزد حکمتیار اعزام داشت که ناکام بازگشته بود. وقتی امرخیل به حضور شتافت، حکمتیار مبالغ بزرگ دالری تقاضا کرده بود؛ سرانجام رفت و آمد های پیوسته باعث شد که مشارالیه از وجه دالری انصراف داده و به مبالغ پول افغانی قانع شود.

امرخیل تهدید و تعهد حکمتیار را به 85 میلیون افغانی خرید؛ اما وقت برگشت در محفل یاران گفت که حکمتیار در دارالامان « دفتر جهاد فروشی بازکرده است».

وی اظهار داشت: «سابق، ما شمالی تل والی را متهم می کردیم که به نام جهاد منافع اقتصادی را می گیرند  ولی حالا حکمتیار صاحب از آدرس حزب اسلامی  جهاد را میفروشد وخیلی ارزان میفروشد».

امرخیل افزود: هرگاه ارگ حاضر به دادن چند میلیون افغانی دیگر می شد، حکمتیار آماده بود در جرگه اشتراک بکنند  ودر حمایت از  جرگه چند تا آیات قرآن  کریم  وأحاديث نبوی  را هم بخواند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟