امرالله صالح در دهنه چاه؟

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 73605
امرالله صالح

امرالله صالح در مورد قتل آمر ستار دوست و حامی انتخاباتی اش و یکی از فرماندهان جمعیت اسلامی دوران جهاد گفت : ” اگر عملیات نیروهای دولتی بر آمر ستار عمدی بوده باشد، یک خیانت ملی است. ”
او در این باره افزود: «یک فرض کنید خدای ناخواسته آمر صاحب عبدالستار لکه‌یی در وجود شان می‌بود، آیا در همین‌طور یک شب، قشون کشی به طرف یک کوچه در خیرخانه ضرور بود؟»

وی عملا معاون اول اشرف غنی است که خود را “رئیس جمهور منتخب” میداند.
یعنی که امرالله صالح جایگزین ژنرال دوستم میشود.
آیا با گرفتن جای دوستم، وی به سرنوشت دوستم و یا خدای ناکرده به سرنوشت دوست و حامی انتخاباتی اش دچار خواهد شد؟ من این را آرزو نمیکنم ولی میدانید که بزرگترین دشمن امرالله صالح در کنار غنی، خود وی است .

فعال بودن و تپیدن و خود را واقعآ معاون اول دانستن، برای وی خطرناک است.

امرالله صالح درست نقطه مقابل استاد سرور دانش است. به همان اندازه که آقای دانش معتدل و میانه رو است، امرالله صالح اتوریتر است. به همان اندازه که استاد دانش پروژه های قانون میسازد که عملی نمیشود و به امور بزرگ سیاسی دست نمیزند، صالح میخواهد سیاست کند و یک “رئیس جمهور ثانی” باشد.

کیست که نداند که مداخله دوستم در امور دولتی برای غنی، که انحصار گری و اتوریتاریسم را طی این ۵ سال به نمایش گزارده، قابل تحمل نبود؟
باید او را از سر راه برمیداشت. گرچه از بین بردن فیزیکی دوستم ( بنا به گفته های دوستم و تائید جزئیات آن توسط ژنرال مراد) انجام نیافت ولی از همان آغاز دوره کار اشرف غنی او را ابتدا در ترکیه، سپس در جوزجان تبعید نمود.

تاریخ سیاسی افغانستان از روز ایجاد آن تا امروز تاریخ توطئه، قتل و کشتار، جنگ یا کودتاه بوده است.

همه میدانند که امنیت ملی توسط کی رهبری میشود و ارتباط آن با غنی چگونه است. عاقبت امرالله صالح بخیر.

کریم پاکزاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟