امرالله صالح: آتش بس یکجانبه روحیه نیروهای امنیتی را پایین می آورد

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 43543

امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در واکنش به دستور رئیس جمهور اشرف غنی در مورد آتش بس با طالبان می گوید که این اعلامیه های مبهم و غیرقابل توجیه، روحیه نیروهای امنیتی را پایین می آورد و روحیه سازشگرانه را در عقبه سیاسی نظام گسترش می دهد.

رئیس جمهور اشرف غنی امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که به تمام نیروهای امنیتی دستور داده است تا عملیات نظامی علیه طالبان را تا پنج روز بعد از اتمام ماه مبارک رمضان متوقف کند.

در واکنش به این اعلامیه رئیس جمهور، امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشته است، “حکومت های که مشی صلح پیشه می کنند حد اقل از دید اخلاقی و معنوی جایگاه بهتر در جامعه ایجاد می کنند با آنکه تاریخ گواه هیچ صلح و آرامش از مجرای موعظه و تضرع نبوده و نخواهد بود . روی همین دلیل از دید سیاسی و اخلاقی اعلان آتش بس یکطرفه شاید بتواند موقف حکومت وحدت ملی افغانستان را تحکیم نسبی ببخشد اما از دید امنیتی خطرات بسیار جدی و احتمالا فاجعه انگیز و خونین را در پی خواهد داشت”.

آقای صالح نوشته است “در پهلوی خطرات و عواقب ناگوار امنیتی نظامی این نوع اعلامیه های مبهم و بدون توجیه روحیه را در صفوف نیرو های امنیتی نظامی پایین آورده و رفتار سازشگرانه را در عقبه سیاسی نظام گسترش می دهد.

امرالله صالح گفته است، از بدو ظهور شیطانی طالبان تا اکنون آنها پابند هیچ نوع تعهد اخلاقی ، سیاسی و دینی نبوده و همواره کوشیده اند مطابق به آموزه های تاکتیکی و نظامی که از جانب عقبه حمایوی شان یعنی پاکستان به انها داده شده و یا داده می شود عمل نمایند.

آتش بس یکجانه و قدسیت عید رمضان نیز نمی تواند مانع جدی بر اعمال غیر انسانی و دهشت افگنی آنها باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟