امان الله پیمان نماینده مردم بدخشان در پارلمان: باارزش ترین کار طالبان، انفجار مسجمه کثیف بودا بود!

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 30081

یک عضو پارلمان بعد از اینکه نظامیان میانمار بر مردم مسلمانان این کشور حمله کرده است، در صفحه فیسبوکش نوشته است که باارزش ترین کار طالبان، نابود کردن مسجمه های بودا در بامیان بوده است.

امان‌الله پیمان، نماینده مردم بدخشان در پارلمان گفت با ارزش‌ترین کاری که طالبان در دوران حکومت‌شان کردند نابودکردن مجسمه‌های بودا در بامیان بود.

امان‌الله پیمان نماینده پارلمان، روز دوشنبه 4 سپتامبر 2016، در واکنش به کشتار جمعی مسلمانان توسط بوداییان در میانمار در صفحه فیسبوکش نوشت، باارزش‌ترین کاری که طالبان در زمان حکومت‌شان در بامیان انجام دادند، انفجار مجسمۀ کثیف بودا بود.

وی در صفحه فیسبوکش نوشته است: “تپه‌یی که مجسمه‌های بودا در آن هستند نیز باید نابود شود، ما نمی‌خواهیم با استفاده از نام کثیف‌ترین بشر روی زمین و با استقبال از مجسمۀ آن، نان بخوریم”.

انتقادهای زیادی بر کشتار مسلمانان در میانمار توسط مقام‌ها و احزاب سیاسی افغانستان شد اما این گفته‌های امان‌الله پیمان واکنش تند شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

مجسمه‌های بودا در ولایت بامیان افغانستان یکی از آثار باستانی و تاریخی به شمار می‌روند که در زمان حکومت طالبان بعد منفجر شدند.

چندی پیش سازمان یونسکو تاکید کرده بود که بامیان از اهمیت خاصی برای این سازمان برخوردار است و این سازمان برای حفاظت از آثار تاریخی این ولایت، برنامه های متعددی را روی دست دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟