امانثیو اورتگا ثروتمند ترین انسان روی زمین

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادبین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15585

بعد از 23 بار لقب ثروتمند ترین مرد جهان توسط بیل گیتس مالک و بنیانگذار شرکت مایکروسافت، حالا در گزارش جدید مجله فوربس امانثیو اورتگا بنیانگذار شرکت زارا با سرمایه ای بالغ بر 79.5 میلیارد دالر لقب ثروتمند ترین مرد جهان را از آن خود کرد.

این مرد که دهه هشتم زندگی خود را سپری می‌کند، همیشه از دید دوربین‌های رسانه‌ها فراری بود و هیچگاه پولی برای تبلیغات شرکت زارا پرداخت نکرده است، اما با این همه شرکتی را که در راس آن قرار دارد به عنوان موفق‌ترین شرکت در بخش تولید لباس مطرح کرده است.

به گزارش مجله «فوربس»، اینک ثروت امانثیو ارتگا بالغ بر 79.5 میليار دالر برآورد می‌شود. او به این ترتیب بیل گیتس را مجبور به انتقال به جایگاه دوم میلیاردرها کرد، زیرا ثروت مالک مایکروسافت بالغ بر 78.5 میليار دالر است.

مجله فوربس می‌نویسد که دلیل این جهش ناگهانی در ثروت ارتگا، ناشی از افزایش ارزش سهام شرکتش به نام «Inditex» است. این شرکت مالک علائم تجاری «زارا»، «ماسيمو دوتی» و «پل اند پیر» است.

ارتگا و همسرش روسالیا، براند «Zara» را در سال 1975 وارد بازار پوشاک کردند و امروزه شرکت خرده‌ فروشی «InditexSA» دارای 6600 فروشگاه در سراسر جهان است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟