الیس ویلز: از تصمیم کمیسیون انتخابات برای شمارش آرای بایومتریک شده استقبال می کنیم

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 70175

«الیس ویلز»، معاون وزارت خارجه امریکا برای آسیای جنوبی و مرکزی می‌گوید که ایالات متحده از تصمیم کمیسیون انتخابات برای شمارش آرای بایومتریک شده استقبال می‌کند.

ویلز روز گذشته پس از دیدارش با نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری و مسؤولان کمیسیون‌های انتخاباتی، در یک نشست خبری در کابل، از کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان خواست تا شفافیت را در شمارش آرا تضمین کنند و  از کارکردهای شان به‌گونۀ درست گزارش دهند.

او در این باره اظهار داشت: «من [در دیدار با مسؤولان کمیسیون‌های انتخاباتی] تأکید کردم، رأی‌دهندگانی که زندگی شان را با خطر روبه‌رو ساختند، انتظار دارند تا روند انتخابات شفاف باشد. من در دیدار با مسؤولان کمیسیون انتخابات و کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی از تلاش‌های این نهادها برای رهبری مستقلانۀ روند انتخاباتی بدون فشار و مداخله پشتیبانی کردم. من هم‌چنان از تأکید مجدد کمیسیون انتخابات برای شمارش تنها آرای بایومتریک شده استقبال کردم و یادآورد شدم هردو کمیسیون دربارۀ تقلب نگران باشند و تأکید کردم تا با درمیان گذاشتن اطلاعات واقعی اعتماد بر این نهادها را بلند ببرند.»

الیس ویلز، در بخش دیگر از سخنانش از نامزدان انتخابات خواست تا به تعهدات شان مبنی‌بر پذیرفتن نتیجه انتخابات پایبند بمانند.

همچنین وی هشدار می‌دهد که هرگاه امریکا درک کند که در یک نهاد دولتی افغانستان مشکل فساد جدی است، پول کمک شده به این نهاد را قطع خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟