الکور چیست و کجا استفاده می شود؟

  • انتشار: ۹ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 101487

آلکور در اصطلاح به مدل هایی از روکش گفته می شود که پشت شان از چسبی برای محکم و فیکس شدن آن بر روی دیوار و یا دیگر سطوح استفاده شده است.

الکور چیست و چه کاربردی دارد؟
الکور چیست و چه کاربردی دارد؟

الکورها به دلیل این که نصب آسانی دارند و تنوع در آنها بسیار است باعث شد تا اکثرا از آن برای دکور منزل خود استفاده کنند تا باعث ایجاد تنوع و زیبایی شوند.

آلکور چیست؟

الکور در واقع یک نوع برچسب است که می توان از آن در کمترین زمان و با سرعت و همچنین کمترین اطلاعات و دانش فنی برای چسباندن بر روی سطوحی که نیاز به پوشانیده شدن دارند استفاده کرد.

این برچسب ها به طور معمول ضد آب هستند و از جنس پی وی سی تهیه می شوند. این جنس باعث می شود تا آب و یا هر مایع دیگری روی برچسب بلغزد و آلکور اجازه نفوذ به آن را ندهد.

بعضی از دیگر انواع این برچسب ها از جنس پلاستیک و یا سلفون نیز استفاده می شود تا هم برچسب الکور را براق تر نشان بدهد و هم مقاومت بیشتری در برابر آب داشته باشد.

الکور ها یک مدل روکش خود چسبی هستند که برای نصب آنها باید دقت زیادی به خرج داد و همین طور باید در جهت اندازه گیری دقیق و محاسبه اصولی برای قرار گیری آنها در کنار یکدیگر مهارت به خرج داد.

برای نصب آلکورها معمولاً تیم های حرفه ای هستند که می توانند به شما در چسباندن این برچسب های تزئینی کمک کنند.

نام های دیگر آلکور

برچسب های آلکور فقط با این نام شناخته نمی شوند بلکه شما در بازار و میان مشتری های این جست نام های متفاوتی از آن را می شنوید. بعضی فروشنده ها آلکورها را به عنوان یک مدل برچسب کابینتی و یا کاغذ دیواری ضد آب می شناسند.

الکور چیست و چه کاربردی دارد؟

در ادامه انواع اصطلاحات مرسوم برای شناسایی این برچسب های تزئینی آمده است:

  • برچسب های کابینتی
  • کاغذ دیواری های ضد آب
  • برچسب های ضد آب
  • کاغذ دیواری های خود چسب
  • روکش های خود چسب

انواع آلکور و طرح های آن

این برچسب های دکوری که به نام های دیگری از جمله برچسب های کابینتی هم شناخته می شوند، دارای طرح ها و نقش های مختلفی هستند.

جنس این برچسب ها هم با توجه به ضخامت شان و همچنین به کار رفتن پلاستیک و سلفون در آنها با یکدیگر تفاوت دارند.

در دسته ای از از طرح های آلکور برای زیبایی بیشتر، بافت هایی از طرح های مختلف بر روی آنها کار شده است. به عنوان مثال آن دسته از برچسب هایی که دارای طرح چوبی هستند در زمان ساخت، بافت هایی را به صورت برجسته روی آن ایجاد می کنند تا زیبایی آن بیشتر شود.

در مورد طرح هایی که شبیه سنگ هستند و دارای سطوح صیقلی اند و شفافیت ویژه ای دارند، برای القا سازی طرح سنگ دارند.

در کل آلکور ها چهار دسته طرح عمده دارند که عبارتند از:

  • آلکورهای کابینتی با طرح کاشی و سنگ های تزیینی
  • آلکورهای  کابینتی با طرح چوب
  • آلکورهای کابینتی با طرح های کاغذ دیواری
  • آلکورهای کابینتی با طرح های مات جهت پوشاندن شیشه های شفاف

چگونگی نصب آلکور

نصب برچسب های آلکور با توجه به جنس و ضخامت آنها انجام می شود. آن دسته از آلکور ها که دارای ضخامت بیشتری هستند در مقایسه با دیگر انواع الکور ها مقاومت بیشتری دارند و همچنین برای نصب کردن روش خاص خود را دارند.

الکور چیست و چه کاربردی دارد؟
الکور چیست و چه کاربردی دارد؟

برچسب های آلکور به شکل رول هستند و بعد از قرار گرفتن بر روی دیوارها و سطوح و باز شدن چسب آن ها در پشت، روی دیوار یا سطح های مورد نظر شما قابل نصب می باشند.

شما با یک‌ اندازه گیری مناسب و همچنین نحوه قرار گرفتن به جای صفحه های برچسب آلکور می توانید یک نصب درست و خوب انجام داد.

این نوع برچسب ها نسبت به دیگر پوشاننده های موجود در بازار قیمت کمتری دارند و در مدت زمان کوتاه تری نصب می شوند. به الکور ها برچسب کابینت نیز می گویند چون گستردگی استفاده از آن برای کابینت ها بیشتر است.

قیمت آلکور

آلکور ها بسته به جنس شان و همچنین کارخانه سازنده شان دارای قیمت های متفاوتی می باشند. همین طور ضخامت های مختلف این برچسب ها نیز سبب تنوع در قیمت شان می شود.

چسبی که در پشت این کاغذ دیواری ها تعبیه شده از جنس های متفاوتی می باشد و صد در صد برندهای مطرح و با کیفیت قیمت بالاتری نسبت به نمونه های مشابه دارند.

برای آگاهی از قیمت این برچسب های کابینی می توانید از متخصصان امر مشورت بگیرید و نسبت به هر گونه تفاوت قیمت و انواع آن و همچنین روش نصب آلکور اطلاع پیدا کنید.

الکور چیست و چه کاربردی دارد؟
الکور چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع رنگ الکور

برچسب های کابینتی یا آلکور ها علاوه بر داشتن طرح های مختلف در رنگهای ثابتی نیز وجود دارند. این رنگها به شکل پس زمینه برای طراحی های مختلف قابل استفاده هستند.

رنگ های مختلف و متنوعی از آلکور در بازار وجود دارد که خریدار می تواند بسته به محیطی که قرار است از آن استفاده شود انتخاب نماید.

آلکور ها دارای کاربردهای متنوعی بر روی تمامی سطوح هستند. در کل روی هر سطحی که احتیاج به تغییر داشته باشد می توانید با چسباندن آلکور تنوع ایجاد کنید. پورتال رنگی جامعی برای آلکور وجود دارد که امکان انتخاب در اختصاصی ترین حالت ممکن را ایجاد می کند.

تفاوت آلکور آشپزخانه با دیگر انواع آلکور

آلکورهای مورد استفاده در آشپزخانه از نظر جنس حتماً باید مقاومت بیشتری نسبت به سایر آلکورها داشته باشد و این به دلیل وجود رطوبت بیشتر در محیط آشپزخانه است.

خانم های خانه داری که می خواهند کابینت های زیبا و مدرنی در آشپزخانه داشته باشند و در عین حال نمی خواهند هزینه زیادی برای زیباسازی آن کنند انتخاب نصب آلکور می تواند بهترین روش برای تغییر دکور آنها باشد.

آلکور ها به سرعت نصب می شوند و هزینه شان هم نسبت به هزینه هایی که تعویض کابینت دارد بسیار کمتر است. همچنین امکان تعویض آنها نیز وجود دارد و شما می توانید بعد از مدتی آنها را جدا کرده و آلکور جدید با طرح جدید نصب کنید. استفاده از آلکورها با طرح چوب و ام دی اف در آشپزخانه، می تواند یک کابینت مدرن با هزینه ای بسیار کمتر برای شما بسازد.