«الجزیره» لاغر میشود: اخراج بیش از 500 کارمند

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9547

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جام، روزنامه  رای الیوم نوشت:؛ شبکه تلویزیونی الجزیره قطر قصد دارد ۵۰۰کارمند خود را اخراج کند.

بر پایه این گزارش؛ منابع رسانه ای اعلام کردند ظاهرا هدف مسئولان الجزیره از این کار، از بین بردن سستی اداری و چابک سازی در داخل سیستم خود است و در این راستا شماری از نیروهای فنی و خبری و همچنین کارگردان های خود را اخراج می کند و در مراحل بعد نیز بسیاری از نیروهای مشهور و به اصطلاح ستاره خود را در حوزه خبر و اجرا، اخراج می کند.

این اخراج ها هنوز به مجری های مشهور یا به عبارتی دیگر ستاره ها نرسیده است اما بعید نیست در مراحل بعد شماری از آنان نیز اخراج شوند.

شمار کارکنان شبکه الجزیره و زیر مجموعه های آن بالغ بر پنج هزار نفر است و این شبکه با این اخراج ها ، ۱۰درصد از نیروی انسانی خود را کاهش داده است.

مسئولان الجزیره هدف از این اقدام را فعالیت تخصصی وسریع الجزیره و از بین بردن سستی اداری دانسته و گفته اند کسانی هستند که در زمینه های شغلی خود کار خاصی انجام نمی دهند.

برخی منابع رسانه ای نیز علت این برکناری ها را دلایل اقتصادی می دانند و می گویند قطر با کاهش ۵۵درصدی قیمت نفت وکاهش ۶۰درصدی قیمت گاز، نیمی از درآمدهای نفتی و گازی خود را از دست داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟