اقدامات مشکوک ارگ برای واگذاری خرید تجهیزات کمیسیون انتخابات به شرکت های خارجی

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 30138

در روزهای اخیر گزارش هایی بدست آمده که مسئولان رده بالای حکومتی اقدامات مشکوکی را در انجام داده اند که تجهیزات کمیسیون مستقل انتخابات را به شرکت های خاصی بسپارند.

کمیسیون تدارکات ملی بدون داوطلبی از کمیسیون انتخابات خواسته است تا قرارداد خرید وسایل و تجهیزات الکترونیک کمیسیون مستقل انتخابات را به ۱۳ شرکت خارجی بسپارد.

کمیسیون مستقل انتخابات برای برگزرای انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری پیش‎رو آماده‎گی می‎گیرد. مسوولان حکومت وحدت ملی پیوسته تأکید کرده‎اند که انتخابات‎های پیش رو با استفاده از فن‎آوری نوین برگزار می‎شود. به همین دلیل، قرار است وسایل و تجهیزات جدید الکترونیک به کمیسیون انتخابات خریداری شود.

منابع گفته‎اند که کمیسیون تدارکات بدون طی مراحل قانونی به کمیسیون انتخابات سفارش کرده که قرارداد خریداری این وسایل و تجهیزات را به ۱۳ شرکت خارجی واگذار کند.

مسوولان کمیسیون تدارکات تا کنون دربارۀ این مسأله چیزی نگفته‎اند.

کمیسیون تدارکات ملی با انتقادات سختی روبرو است. اعضای مجلس و آگاهان باور دارند که این کمیسیون فساد را در ارگ ریاست جمهوری متمرکز ساخته است.

پیشتر کمیسیون تدارکات ملی بخشی از قراردادها را به شرکت لبنانی متعلق به خانوادۀ رولا غنی خانم رییس‌جمهوری سپرده است. این کار خشم عمومی را بر انگیخته است. ریاست جمهوری در این باره سکوت کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟