انفجار یک بند آب در قندهار از سوی طالبان

  • انتشار: ۸ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 27774

مقام‌های محلی در ولایت قندهار از منفجر ساختن یک بند آب آشامیدنی از سوی طالبان در این ولایت خبر می‌دهند. این بند آب در ولسوالی شورابک از سوی طالبان انفجار داده شد.

ضیادرانی، سخنگوی فرماندهی پولیس قندهار گفته است، طالبان روز گذشته با حمله بر بند آب آشامیدنی در ولسوالی شورابک این بند را منفجر ساختند.

آقای درانی می‌گوید، طالبان از منطقۀ پنج‌پای از آن‌سوی خط فرضی دیورند به ولسوالی شورابک حمله کردند و پس از چند ساعت درگیری با پولیس مرزی عقب زده شدند.

به گفتۀ او، در این درگیری‌ شماری از طالبان کشته شدند، اما تاکنون آمار دقیق کشته‌شده‌گان روشن نیست.

سخنگوی فرماندهی پولیس قندهار می‌گوید، این بند آب آشامیدنی چند سال پیش از از سوی باشندگان این ولسوالی ساخته شد که حدود 2000 خانواده از آب آن بهره‌مند می‌شدند.

عبدالنفاع بړیڅ، ولسوال شورابک گفته است که تنها بند موجود در آن ولسوالی، صدها جریب زمین را آبیاری می‌کرد و برای صدها باشندۀ سه قریه آب آشامیدنی پاک را هم فراهم می‌ساخت.

ولسوال شورابک افزود “آن بند برای مردم ما بسیار مهم است، زراعت اندک مردم با آن احیا می‌شد. اگر دولت دوباره برای بازسازی آن گام‌های عملی برندارد، ممکن که کسی برای اقامت در شورابک علاقمند نباشد”.

این رویداد در نوع خود، اولین مورد است که در قندهار به وقوع می‌پیوندند.

شورابک ولسوالیِ است که در ۱۸۰ کیلومتری جنوب قندهار در نزدیکی خط دیورند موقعیت دارد که قبلاً برخی خانواده‌ها به دلیل کمبود آب از محلات مسکونی شان کوچ کرده اند.

ولسوالی شورابک قندهار با خط فرضی دیورند هم‌‌مرز است و هرازگاهی گواه درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان می‌باشد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟