افغانستان یک قدم دورتر از قحطی

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۴۰۱
  • سرویس: اقتصادتیتر 1
  • شناسه مطلب: 135727

اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، دیروز سه‌شنبه ۲۳ حوت، با انشتار توییتی اعلام کرد که نیازهای بشردوستانه در افغانستان به‌طور تصاعدی از ۶.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به ۲۸.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ رسیده و شدت آن نیز افزایش یافته است.

اوچا همچنین گفته: «حدود شش میلیون نفر با سطوح اضطراری ناامنی غذایی روبه‌رو هستند؛ یک قدم دورتر از قحطی. این یکی از بالاترین ارقام در جهان است.»

این در حالی است که برنامه جهانی غذا روز گذشته با نشر توییتی از کمک به ۲۳ میلیون نفر در سال گذشته در افغانستان خبر داد.

برنامه جهانی غذا گفت که کمک‌رسانی در افغانستان به کمک کشورهایی از جمله بریتانیا، استرالیا و بانک توسعه آسیایی صورت گرفته است.

این در حالی است که اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۲ شمار نیازمندان به کمک در افغانستان را حدود ۲۵ میلیون نفر برآورد کرده بود.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در سال جاری میلادی شمار نیازمندان را ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برآورد کرده بود.

در همین حال، اوچا پیش از این نیز هشدار داد که افغانستان سالی با «بزرگ‌ترین و شدیدترین بحران بشردوستانه» را آغاز کرده است.

اوچا همچنین گفته که از ۲۸ میلیون جمعیت افغانستان که به کمک نیاز دارند، شرکای بشردوستانه کمک‌رسانی به ۲۳.۷ میلیون تن را در اولویت داده‌اند.

براساس این گزارش ۲۰ میلیون شهروند افغانستان در سال ۲۰۲۳ با گرسنگی شدید و ۶ میلیون تن با «قحطی» روبه‌رو اند.

اوچا تأکید کرده که اگر افغانستان وارد سومین سال خشک‌سالی شود، وضعیت بد تغذیه در این کشور ۲۰ درصد نسبت به وضعیت فعلی افزایش خواهد یافت.

به گفته این دفتر ۸۷۵ هزار کودک در سال ۲۰۲۳ از سوءتغذیه شدید و ۲.۳ میلیون کودک از سوءتغذیه نیمه‌شدید رنج خواهند برد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟