افغانستان هفتاد و یکمین ارتش قدرتمند جهان در سال 2018

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 39724

در گزارش تازه ای در مورد قدرتمندترین ارتش های جهان، افغانستان پایین تر از کشورهای بلجیم، سودان و اکوادور در رده هفتاد و یکمین ارتش قدرتمند جهان قرار گرفت.

در گزارش تازه تحلیل گران این موسسه بین المللی، ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، هند، فرانسه، انگلستان، کوریای جنوبی، جاپان، ترکیه و آلمان به ترتیب اول تا دهم است.

در ادامه این رده بندی دو همسایه افغانستان یعنی ایران در رده سیزدهم و پاکستان هفدهم قرار گرفته است، سورینام، لیبریا و بوتان در آخرین رتبه این رده بندی قرار دارد.

در این گزارش ارتش افغانستان با شاخص قدرت 1/2023 در رتبه 71 از میان 136 کشور جهان قرار گرفت.

در این گزارش علاوه بر انواع وسایل نظامی، مولفه‌های دیگری همچون جمعیت، مساحت و ویژگی‌های جغرافیایی، تولید ناخالص داخلی، منابع طبیعی و مسائل لجستیک نیز در این رتبه‌بندی نظر گرفته شده است.

ارتش تاجیکستان که در سال گذشته در جایگاه 112 این فهرست قرار گرفته بود بنابه آخرین نظرسنجی این موسسه بین المللی موقعیت خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده و در رتبه 96 قرار گرفت.

در این گزارش بیش از 55 مولفه نظامی در ارتش‌ کشورها مورد بررسی قرار گرفته‌شده و بر اساس آن امتیاز شاخص قدرت تحت فرمول‌های خاصی به‌دست می‌آید. بر اساس این گزارش ایالات متحده، فدراسیون روسیه و چین در رتبه‌های اول تا سوم جهان قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟