افغانستان هر روز بدتر از دیروز

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 14768

یک مجله اینترنتی گزارشی در مورد وضعیت افغانستان نوشته و در این گزارش وضعیت امنیتی در افغانستان را فاجعه بار خوانده است.

مجله اینترنتی دیفینس ون در عنوان گزارش خود نوشته است که  “وضعیت افغانستان روز به روز وخیم تر می شود”.

این مجله امریکایی در آغاز گزارش این سوال را مطرح می‌کند که آیا مصرف میلیاردها دالر دیگر و از دست دادن هزاران سرباز امریکایی در افغانستان بهترین راه برای حفظ امنیت امریکاست؟

دیفینس ون به گزارش سازمان ملل متحد از تلفات غیرنظامیان در افغانستان هم اشاره کرده می‌نویسد که بین ماه‌های جنوری و جون ۲۰۱۶ یک هزار و ششصد و یک فرد ملکی کشته شده‎ است.

این مجله در ادامه نوشته ‎است که پیش از این دبیرکل سازمان ملل متحد هم گفته بود، با وجود تلاشهای پانزده ساله امریکا و جامعه جهانی وضعیت افغانستان هنوز هم خطرناک است.

به نظر نویسنده این گزارش، همین وضعیت باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا را وادار ساخت تا برخلاف تصمیم قبلی اش، شمار بیشتر سربازان امریکایی را در افغانستان نگهدارد.

در ادامه این گزارش آمده‌‍ است برای آوردن امنیت در افغانستان بیش از هفتاد میلیارد دالر مصرف شده ولی با آن‌هم امریکا هنوز افغانستان را کشوری می‌داند که نمی‌تواند امنیت خود را حفظ کند.

دیفینس ون به نقل از وزیر دفاع بریتانیا مایکل فالن نوشته که گفته‌است، حالا زمان مناسب برای آن نیست که افغانستان را تنها بگذاریم اما سوال این‌جاست که آیا زمانی هم فرا خواهد رسید که برای بیرون شدن از افغانستان مناسب باشد؟

این گزارش ها در حالی مطرح می شود، که هزاران سرباز ارتش در حال درگیری در جبهات نبرد با شورشیان و تروریستان می باشد و در بیشتر ولایات کشور جنگ به شدت در جریان است و هر روزه ده ها سرباز ارتش جانشان را از دست می دهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟