افغانستان نا‌امن ترین کشور شناخته شد

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 133875

نهاد پژوهشی موسوم به گالوپ براساس نتایج یک نظرسنجی، سنگاپور را امن‌ترین و افغانستان را ناامن‌ترین کشور جهان معرفی کرده است.

به نقل از اطلاعات روز، این نهاد در این نظرسنجی از مردم کشورهای جهان پرسیده که آیا به پولیس محلی خود اطمینان دارند، در محله‌های خود احساس امنیت می‌کنند و در سال گذشته قربانی دزدی یا حمله شده‌اند؟».

گالوپ گفته است که با توجه به این شاخص‌ها، کشورهایی با نمرات بالاتر به این معنی است که افراد بیشتری در آن احساس امنیت می‌کنند.

طبق نتایج نظرسنجی این نهاد که امروز (چهارشنبه، ۴ عقرب) منتشر شده، در سال ۲۰۲۱ سنگاپور با ۹۶ امتیاز امن‌ترین و افغانستان با ۵۱ امتیاز ناامن‌ترین کشور شناخته شده است.

گالوپ گفته است که هیچ یک از کشورها در سال ۲۰۲۰ به دلیل بیماری همه گیر مورد بررسی قرار نگرفتند، اما در سال‌های گذشته هم سنگاپور تقریبا هر سال بالاترین امتیاز را کسب کرده بود و افغانستان نیز در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کمترین امتیاز را کسب کرده بود.

این نهاد در عین حال گفته است که با آنکه امتیاز افغانستان در سال ۲۰۲۱ پایین بود، اما در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بهبود نسبی در امتیاز خود داشته است.

گالوپ گفته است که بررسی‌های این نهاد در افغانستان در سال ۲۰۲۱ زمانی انجام شد که طالبان در ماه اگست بر تمام افغانستان مسلط شدند.

این نهاد علاوه کرده است که اگرچه افغانستان در آشوب بود؛ اما پایان شورش طالبان به کاهش محسوس خشونت انجامید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟