افغانستان مورد مداخله و تجاوز مستقیم نظامیان پاکستان زیر نام طالب و داعش قرار دارد

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 27352

معاون سخنگوی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که افغانستان مورد مداخله و تجاوز مستقیم پاکستان قرار دارد و نظامیان پاکستانی در پوشش داعش و طالب علیه مردم افغانستان می جنگند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرایی، اخیراً در یک نشست خبری در کابل؛ بار دیگر استخبارات پاکستان را به حمایت گسترده از گروه‌های تروریستی در افغانستان متهم کرد.
وی با اشاره به تشدید ناامنی های اخیر در چند ولایت افغانستان بیان داشت که این ناامنی ها به دستور استخبارات منطقه به ویژه پاکستان افزایش یافته و این کشور برای تشدید هراس افگنی نظامیان خود را با تروریستان همراه کرده است.
آقای فیصل با “یکی دانستن طالبان واستخبارات پاکستان” تصریح کرد:”ما بارها نظامیان پاکستانی را که با لباس طالب و داعش علیه مردم ما می جنگید در میدان های جنگ دستگیر کرده ایم و این نشان می‌دهد که مردم افغانستان هم اکنون نه علیه گروه‌های تروریستی بلکه علیه استخبارات منطقه به ویژه پاکستان درگیر نبرد می باشند”.
پیش از این نهادهای کشفی واستخباراتی افغانستان نیز بارها اعلام کرده بودند که این نهادها در چندین مورد نیروهای نظامی پاکستان را هنگام نبرد علیه مردم افغانستان در میدان‌های جنگ دستگیر کرده اند.
در تازه‌ترین مورد فرماندهی پولیس ولایت پکتیا اعلام کرد که نیروهای امنیتی پکتیا در یکی از ولسوالی های این ولایت، ده‌ها دهشت افگن را کشته اند که تعدادی از نظامیان پاکستانی نیز در جمع این کشته شدگان شامل می باشند.
در همین حال معاون سخنگوی ریاست اجرایی در این نشست از آمادگی های کامل حکومت برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها وآغاز پروسه توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی خبر داده خاطر نشان ساخت که تمام موانع از فرا راه این دو پروسه برداشته شده اند.
عبدالجلیل سروش

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟