افغانستان محور گفتگوهای مقامات اتحادیه اروپا و پاکستان

  • انتشار: ۱۸ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 124943

نمایندگان اتحادیه اروپا و پاکستان در هفتمین نشست مذاکرات استراتژیک در بروکسل مورد افغانستان گفتگو کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست از وضعیت بشری در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که اقتصاد افغانستان در حال فروپاشی قرار دارد.

وی افزوده است: «ما بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم از این فروپاشی اقتصادی که همه ما به ویژه کشورهای همسایه افغانستان را به خطر می‌اندازد، جلوگیری کنیم.»

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز بر جلوگیری از وقوع بحران انسانی در افغانستان تاکید کرده و گفته است که سقوط اقتصادی در افغانستان ممکن است به فاجعه عظیم در این کشور منجر شود.

قریشی افزوده است که پاکستان نگران موج مهاجرت در مرز خود با افغانستان است، اما این کار تا هنوز صورت نگرفته است. او گفته است که جلوگیری از این موج مهاجرت بستگی به پیشرفت در تحولات افغانستان دارد.

وی در ادامه گفته است: «برای همه ما مهم است که افغانستان را به یک کشور با ثبات تبدیل کنیم. اگر ثبات در افغانستان باشد، هیچ فشار مهاجرتی بر مرزهای ما با کشورهای دیگر و با اروپا وجود ندارد.»

وی تاکید کرده است که اروپا نیز نمی تواند از هجوم موج مهاجرت دور بماند.

این در حالی است که پس از سقوط نظام جمهوری اسلامی در افغانستان و شکل‌گرفتن بحران اقتصادی در کشور، بسیاری از شهروندان تلاش دارند تا کشور را ترک کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟