افغانستان فاتح مسابقات رباتیک ISCR

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 12582

دومین دوره مسابقات رباتیک ISCR (مسابقات بین المللی دانشجویان غیر ایرانی) توسط انجمن رباتیک افغانستان(ARA) در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با حضور سفرای کشورهای افغانستان و عراق برگزار گردید.

محمد آصف طیبی دبیر برگزاری این مسابقات در مصاحبه با خبرگزاری اطلس اظهار داشت: در این دوره از مسابقات 25 تیم حضور پیدا کردند و این مسابقه برای تمام دانشجویان غیر ایرانی میباشد. در این دوره دانشجویانی از کشورهای عراق . لبنان. افغانستان و سوریه شرکت کرده اند.

وی افزود: «در دوره اول این مسابقات فقط لیگ مسیریاب ساده انجام شده بود اما در این دوره لیگ مسیریاب پیشرفته انجام گردید.»

طیبی در خصوص سطح توانایی دانشجویان افغانستانی گفت: «در حال حاضر تعداد دانشجویان افغانستانی که در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند خوشبختانه تعداد قابل توجهی است و کم نیستند افرادی که در رشته های فنی تحصیل میکنندو این پتانسیل وجود دارد که ما اگر برنامه های منظمی را بتوانیم اجرا کنیم در اینده ای نزدیک بتوانیم سطح فنی مسابقات را اقزایش دهیم.»

دبیر مسابقات در خصوص ویژگی های خاصی که این دوره دارد گفت: «ما در این دوره چند قدم به جلو برداشتیم اول اینکه توانستیم مسابقات را برای تمام دانشجویان غیر ایرانی برگزار کنیم و تعداد تیم ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد و اینکه توانستیم لیگ مسیریاب ساده را به پیشرفته انتقال بدهیم و مسابقه را در یکی از بهترین دانشگاه های تهران برگزار کنیم.»

طیبی با اشاره به برنامه های اینده این مسابقات گفت: سعی ما بر این است که بتوانیم مسابقات را در افغانستان نیز برگزار کنیم.

در رقابتی که بین 25تیم برقرار بود 9تیم به فینال راه پیدا کردند و پس از رقابتی تنگاتنگ تیم آرنما از دانشگاه ازاد اسلامی اسلامشهر به سرپرستی روح الله حسینی مقام اول را کسب کرد. مقام دوم به تیم آیو تی وان از دانشجویان عراقی دانشگاه صنعتی امیر کبیر به سرپرستی خانم مرسل امیری تعلق گرفت و مقام سوم را نیز تیم گلکسی از دانشگاه ازاد امام خمینی به سرپرستی محمد ابراهیمی کسب کرد.

ربات برگزیده این مسابقه به تیم مسراش به سرپرستی راشد امینی و شهاب فاضل از دانشگاه شهاب دانش قم تعلق گرفت.

جوایز برگزیدگان این مسابقه به تیم اول 20میلیون ریال. تیم دوم 12میلیون ریال . تیم سوم 8میلیون ریال و 5میلیون ریال نیز به تیم مسراش (ربات برگزیده) تعلق گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟