افغانستان شیوع گسترده کرونا بین نیروهای امنیتی را رد کرد

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 88732

نهاد‌های امنیتی افغانستان در بیانیه‌ای گزارش تازه «واشنگتن پست» مبنی بر ابتلای ۶۰ تا ۹۰ درصد نیرو‌های کشور به ویروس کرونا را تکذیب کرد.

وزارت دفاع، فرماندهی پلیس و نیرو‌های امنیت ملی در این بیانیه مشترک اظهار داشتند که بر اساس ارزیابی‌های دولتی، آمار‌های منتشر شده و تاثیرات منفی ذکر شده ویروس کرونا بر نیرو‌های دفاعی و امنیتی در این گزارش صحت ندارد.

این بیانیه می‌افزاید: رهبری بخش امنیتی و دفاعی پیش از شیوع ویروس کرونا در افغانستان، اقدامات پیشگیرانه و عملی را از طریق ایجاد مراکز درمانی، توزیع لوازم ضروری پزشکی به قدر کافی در سراسر کشور به نیرو‌های افغانستان، صدور فرمان‌ها و رهنمود‌های ویژه و تدابیر جدی و پیشگیرانه را در تمام قرارگاه‌ها و بخش‌های عملیاتی و حمایتی را آغاز کرد و اجرای آن به طور سراسری ادامه دارد.

در ادامه بیانیه همچنین آمده که آسیب پذیری نیرو‌های افغانستان با تدابیر ویژه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایین‌ترین حد نگه داشته شده است.

این بیانیه تاکید می‌کند که ویروس کرونا تاثیر منفی بر ماموریت نیرو‌های دفاعی و امنیتی نگذاشته و مبارزه این نیرو‌ها در راستای مبارزه با تروریسم به طور موثر اجرا می‌شود.

گفتنی است که «واشنگتن پست» به نقل از نیرو‌های امنیتی افغانستان گزارش داده است که شیوع گسترده کرونا بین نیرو‌های امنیتی، شمار نیرو‌های در دسترس برای انجام عملیات را کاهش داده و وزارت دفاع افغانستان برای مبارزه و مهار این ویروس به نیرو‌های امنیتی کمک نکرده و هیچ دارویی نیز برای آن‌ها ارسال نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟