افغانستان درخواست گفتگوی مقامات پاکستان را رد کرد

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 9967

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، هیئت اعزامی دولت به رهبری «عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان  به آمریکا، در حاشیه هفتادمین نشست سازمان ملل متحد، درخواست هیئت پاکستانی را برای دیداری دوجانبه رد کرد.

بنا به درخواست هیئت پاکستانی، قرار بود تا در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل متحد، «نوازشریف» نخست‌وزیر پاکستان با عبدالله در مورد مسائل و رویدادهای اخیر در این کشور و افغانستان به بحث و گفتگو بپردازد.

برخی منابع نزدیک به حکومت وحدت ملی به سلام وطندار گفته‌اند که حکومت وحدت ملی با چنین برخوردهایی، قصد دارد تا به پاکستان بفهماند که اگر در مبارزه با هراس‌افکنی و افراط‌گرایی با افغانستان همکاری صادقانه نداشته باشد، همچنان در انزوای سیاسی به سر خواهد برد.

این منابع اظهار داشتند: پاکستان برای از بین بردن اتهاماتی که به اسلام‌آباد وارد شده تلاش خواهد کرد تا در هفتادمین نشست عمومی سازمان ملل، چهره افغانستان را در مقابل جامعه جهانی خدشه‌دار کند.

در حاشیه هفتادمین نشست سازمان ملل متحد در نیویورک، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، با مقامات کشورهای ایران، آمریکا، روسیه، چین، هند، آلمان، بریتانیا، کویت و تاجیکستان خواهد کرد.

بر اساس خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست‌ اجرایی دولت، عبدالله در نشست سالانه سازمان ملل پیرامون مسائلی از قبیل، صلح، مبارزه با مواد مخدر و ظهور و حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان صحبت می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟