افغانستان حمله تروریستی «اهواز» را محکوم کرد

  • انتشار: ۱ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 47997

به گزارش خبرگزاری اطلس،حکومت افغانستان حمله تروریستی روز شنبه/ ۳۱ سنبله در شهر اهواز، مرکز ولایت خوزستان ایران، را محکوم کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری کشور گفته است که دولت افغانستان “حمله تروریستی در شهر اهواز ایران را که منجر به قربانی شدن شماری از شهروندان آن کشور شد، به زشت شمارد.”

در روز گذشته حین اجرای رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز افرادی با لباس مبدل سپاه و بسیج از پشت جایگاه مسئولان به سمت مسئولان و مردم حاضر در محل تیراندازی کردند که متاسفانه دراین اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی تعدادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی زن و کودک بیگناه کشته یا زخمی شدند.

تا کنون شهادت سه نفر قطعی و مشخص شده و بیش از 20 نفر نیز زخمی شده اند که به بیمارستانهای اهواز منتقل شده اند.

مسئولیت این حمله را جنبش عربی آزادی‎بخش “الاحواز” گروهی که خود را مدافع عرب‎های ساکن ولایت خوزستان معرفی می‎کند به عهده گرفته است.

همزمان با این گروه داعش نیز مدعی شده است که این حمله کار این گروه بوده است.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‎ای ضمن تقبیح این حمله گفته است که حکومت و مردم افغانستان سال‎هاست که در راه مبارزه با تروریزم قربانی می‎دهند و نیروهای دفاعی و امنیتی این کشور هم اکنون در خط مقدم نبرد برای نابودی تروریزم قرار دارند.

در اعلامیه تصریح شده است که تروریزم یک پدیده منطقه‌ای و جهانی است و برای مبارزه بدون تفکیک با آن، نیاز به همکاری همه کشورها است.

حکومت افغانستان همچنان تأکید کرده است که اکنون زمان آن فرارسیده است تا با اجماع همگانی و به صورت صادقانه و جدی علیه تروریزم مبارزه شود.

دولت‎های، امریکا، روسیه، پاکستان و چند کشور دیگر نیز این حمله را محکوم کرده‎اند.

مقام‎های سیاسی و نظامی ایران گفته‎اند که این حمله تروریستی را بدون پاسخ نخواهند گذاشت و پاسخ شان به این حمله سنگین خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟