افغانستان جایی است که وزیرش بیش از کابینه صلاحیت دارد

  • انتشار: ۱۸ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: بازار شایعات
  • شناسه مطلب: 368

جنجال برداشته شدن لوحه جاده فیض محمد کاتب هرچند که تا حدودی فروکش کرده، اما تا کنون به سرانجام نرسیده و پایان نیافته است.

گفته شده که شورای وزیران علیرغم اینکه در مصوبات قبلی خود سرک پل سوخته دارالامان را به نام جاده فیض محمد کاتب نامگذاری کرده بوده اند، اینک از تغییر نام آن حمایت کرده و در عوض، تصمیم دارند جاده ای در نزدیکی ارگ را به نام فیض محمد کاتب نامگذاری نمایند.

اینکه چه دلایلی باعث شده تا شورای وزیران از تغییر نام جاده فیض محمد کاتب حمایت کند در جای خود قابل بحث است، هرچند که به نظر می رسد کشمکش های سیاسی و قومی در این مساله فوق العاده دخیل است، اما ادعای نامگذاری جاده ای دیگر به نام فیض محمد کاتب، می تواند بهانه ای برای بستن دهان معترضان به این مساله باشد.

اما در این میان آنچه که فوق العاده حائز اهمیت است این است که گفته شده داکتر رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ به جناب شهردار دستور داده تا لوحه فیض محمد کاتب به زیر کشیده شود.

این تصمیم جناب وزیر و اینکه امر او نافذتر از مصوبه شورای وزیران و امضای رئیس جمهور است، شاید در کشور دیگری جز افغانستان غیر معمول به نظر برسد، اما در افغانستان اصلا هم غیر معمولی نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟