افغانستان بعد از کوریای شمالی بدترین کشور برای مسیحیان است

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35429

بر اساس یک یافته های سازمان مسیحی به نام دروازه های باز، افغانستان بعد از کوریای شمالی دومین کشوری است که وضعیت مسیحیان در آن بدتر است. افغانستان پیش از این کشور در جایگاه سوم قرار داشت.

به گزارش دویچه وله؛ بر بنیاد یافته های شاخص پیگیری در جهان در سال ۲۰۱۸ که از سوی سازمان مسیحی موسوم به دروازه های باز “اوپن دورز” روز گذشته (چهارشنبه) به نشر رسیده است، کوریای شمالی جایگاه بدترین کشور برای عیسویان را برای خود اختصاص داده است. این کشور از سال ۲۰۰۲ به این طرف در این موقف قرار دارد. گفته می شود که در سراسر جهان، ۲۰۰ میلیون پیرو دین مسیحیت تحت فشار پیگرد قرار دارند.

افغانستان که پیش از این در مقام سوم قرار داشت، حالا رده دوم را پس از کوریای شمالی از آن خود کرده است. پس از افغانستان کشورهای دیگری مانند سومالیا، سودان، پاکستان، اریتریا، لیبیا، عراق، یمن و ایران یکی پی دیگر قرار گرفته اند.

گردآوری های سازمان دروازه های باز می رسانند که افراطگرایی روز افزون مسلمانان و حرکت های اسلامگرایی در آسیا و افریقا سبب شده است که فشارها بر پیروان دین مسیحیت و ادیان دیگر بیشتر شوند. از سوی هم، حرکت های ملی گرایی هندو ها و بودایی ها در کشورهای آسیایی مسیحیان را به گونه فزاینده تهدید می کند. این امر در کشورهای کمونیستی مانند چین، ویتنام و لائوس نیز صدق می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟