افغانستان با خط آهن به چابهار متصل میشود

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 12657

مسؤولان وزارت فواید عامه می‌گویند که گفت‌وگوهای سه کشور (هند، ایران و افغانستان) برای ساخت خط حمل و نقل ریلی از هرات تا چابهار آغاز شده‌است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از طلوع نیوز، مهدی روحانی، سخنگوی وزارت فواید عامه اظهار کرد: “هند آماده‌گی نشان داده‌است که از بندر چابهار تا هرات خط آهن بسازد و این برای وصل‌شدن افغانستان به بندر چابهار گام موثری‌است.”

اتاق‌های تجارت و صنایع از ساخت خط آهن در بندر چابهار استقبال کرد و از حکومت خواست که تفاهم‌نامۀ سه‌جانبۀ چابهار را هر چه زودتر امضا کند.

توفیق داوری، معاون مالی و اداری اتاق‌های تجارت و صنایع گفت: ” اتاق‌های تجارت و صنایع افغانستان از پیشرفت‌ها در کار ساخت بندر چابهار استقبال می‌کند و ساخته‌شدن هر چه زودتر این بندر را به سود افغانستان می‌داند.”

مسافر قوقندی، سخنگوی وزارت تجارت و صنایع دربارۀ امضای تفاهم‌نامۀ سه‌جانبه گفت: ” حکومت افغانستان آماده‌گی دارد که تفاهم‌نامه ساخت بندر چابهار هرچه زودتر نهایی شود. کشورهای مشمول این تفاهم‌نامه نیز علاقه‌مند استند که این سند هر چه زودتر نهایی شود و کارهای ساخت آن ادامه یابد.”

افغانستان به تازه‌گی ساخت راه آهن را در کشور تجربه می‌کند. با توجه به نیازمندی‌های کشور به راه آهن و با توجه به اهمیت راه آهن در جهان، گفته می‌شود که حکومت می‌کوشد که شبکه‌های راه آهن کشور را به راه‌های آهن جهان پیوند دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟