افشای عیاشی ۵۰ میلیون دالری بن سلمان در جزیره‌ای در مالدیو

  • انتشار: ۱۲ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 93941

دو نویسنده آمریکایی نشریه وال استریت ژورنال در کتابی از جشن چندین میلیون دالری ولیعهد عربستان در جزیره‌ای در مالدیو پرده برداشتند.

در کتابی تحت عنوان «نفت و خون: جستجوی بی رحمانه محمد بن سلمان برای قدرت جهانی» که از سوی بردلی هوب و جاستین چک، از نویسندگان نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به رشته تحریر درآمد سیر قدرت گرفتن ولیعهد عربستان، زندگی تجملی و تمایل شدید او به کسب ثروت به خوبی به تصویر کشیده می‌شود.

این کتاب افشاگرانه که از اول سپتامبر در بازار عرضه شد، حاوی جزئیات مهمی درباره یک مهمانی اشرافی است که محمد بن سلمان با صرف هزینه ۵۰ میلیون دالری در جزیره‌ای در مالدیو برگزار کرد. به نوشته نویسندگان آمریکایی، این جشن قرار بود یک مدت به طول بینجامد.

روزنامه نیویورک پست نیز با استناد به بخش‌های از این کتاب، یادآور می‌شود در جشن ولیعهد عربستان که تا یک ماه به طول انجامید ۱۵۰ زن روس، برزیلی و نیز دیگر کشور‌ها حضور داشتند و ضیافت‌ها به صورت شبانه با حضور میهمانانی از خاورمیانه دنبال می‌شد.

در زمان برگزاری این جشن بن سلمان ۲۹ ساله، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان بود. امروز او بانفوذترین فرد در عربستان پس از پدرش ملک سلمان است. جشن اعیانی بن سلمان در جزیره‌ای با نام ویلا برگزار شد. بن سلمان علاوه بر هزینه ۵۰ میلیون دالری این جشن، برای کارگران حاضر در آنجا حقوقی نزدیک به ۵ هزار دالر به همراه انعام‌های بالا در نظر گرفته بود.

به گفته این نویسندگان آمریکایی، بن سلمان این هزینه‌ها را به منظور جلوگیری از رسانه‌ای شدن این جشن صرف می‌کرد. او دوست نداشت جزئیات خوشگذرانی او به رسانه‌ها درز پیدا کند. به منظور محرمانه نگهداشتن این جشن، کارمندان و کارگران مسئول جشن، مجاز به آوردن تلفون همراه به جزیره ویلا نبودند.

این درحالی است که بن سلمان از زمان رسیدن به ولیعهدی بسیاری از شاهزاده‌های سعودی را به اتهام فساد مالی راهی زندان و حصر‌های خانگی کرده است.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟