افشای سند درخواست حمله ناتو به فرمانده جهادی در شمال کابل

  • انتشار: ۱۱ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 6866

خبرگزاری اطلس ـ بر اساس برخی اسناد منتشر شده «عبدالبصیر سالنگی» والی پیشین ولایت پروان در نامه‌ای از نیروهای ناتو به رهبری آمریکایی خواسته تا با برخی فرماندهان جهادی در این ولایت برخورد کنند.

در اسنادی که با امضای سالنگی به نیروهای خارجی ارسال شده در مورد وجود سلاح و افراد مسلح غیر مسئول در ولایت پروان، ابراز نگرانی شده است.

والی سابق پروان در نامه به نیروهای ناتو از «الماس زاهد»، «جان احمد خان»، «خواجه نبی»، «حشمت الله» و «ضیاالرحمان سیدخیلی» به عنوان عاملان نا امنی‌ها در پروان نام برده است.

در این نامه آمده است که پرتاب موشک به فرودگاه «بگرام» و کمین در مسیر نیروهای خارجی و افغان کار فردی بنام حشمت الله بوده است.

بر اساس این نامه، افراد نام برده با سرپرستی صدها فرد مسلح غیر مسئول در تمامی ناامنی های ولایت پروان دست دارند.

عبدالبصیر سالنگی والی پیشین ولایت پروان تاکنون در مورد انتشار این سند واکنش نشان نداده است.

1394041017421862856085910

هفته جاری نیروهای ناتو به منزل جان احمد خان یکی از فرماندهان جهادی و رئیس حزب جمعیت اسلامی ولایت پروان حمله کردند و همچنین انبار مهماتی در این منطقه را به آتش کشیدند که پس از آن مردم این ولایت در اعتراض به این اقدام بزرگراه کابل به شمال افغانستان را بستند.

معترضین در تجمعی گسترده با حضور در ولسوالی «چاریکار» مرکز ولایت پروان خواستار عذرخواهی نیروهای ناتو از مردم و مجاهدین افغانستان شدند.

«عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی نیز پس از این واقعه در نشست شورای وزیران این کشور با ابراز ناراحتی از این حادثه گفت: از مردم ولایت پروان می‌خواهیم با در نظر داشت اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم آرامش خود را حفظ کنند و به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که بی‌عدالتی از سوی هیچ کسی برای افغانستان پذیرفتنی نیست.

عبدالله تأکید کرد: «جان کمپبل» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در مورد این حمله توضیح ارائه کرده است اما حکومت افغانستان باید مطمئن شود، مجاهدینی که مورد حمله نیروهای ناتو قرار گرفته‌اند، شکار اطلاعات نادرست بوده‌اند یا خیر؟

وی تصریح کرد: اطمینان می‌دهیم که اجازه توطئه علیه مجاهدین افغانستان را به هیچ شخص یا گروهی نمی‌دهیم.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟