افشای ارتباط دانشجویان ننگرهار با گروههای تکفیری

  • انتشار: ۲۷ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 11548

ریاست امنیت ملی می گوید، ۲۷ دانشجوی بازداشت شدهء پوهنتون ولایت ننگرهار با داعش، طالبان و حزب اسلامی ارتباط داشته اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رادیو آزادی، ریاست امنیت ملی می گوید که این افراد قصد داشتند تا یکبار دیگر بیرق های داعش و طالبان را در سرک های ننگرهار حمل کنند و به نفع شورشیان شعار بدهند.

وزارت داخلهء و ریاست امنیت ملی این کشور پشتیبانی از داعش و طالبان را جرم و خلاف قانون می پندارد.

ریاست امنیت ملی افغانستان این ۲۷ نفر را عاملان اصلی تحرکات ضد دولتی و فعالیت های تخریبی در پوهنتون ننگرهار خوانده است.

ریاست امنیت می گوید که این محصلان می خواستند تا بازهم با راه اندازی تظاهرات غیرقانونی به نفع تروریستان و بر ضد دولت شعار سر بدهند.

این ریاست شام دیروز در یک خبرنامه گفت، که افراد بازداشت شده قصد داشتند تا یکبار دیگر در دو روز آینده بیرق های داعش و طالبان را در سرک های ننگرهار حمل کنند.

بر اساس خبرنامه، این افراد همچنان می خواستند تا نظم عامه را در ننگرهار برهم بزنند و فضای اکادمیک پوهنتون ننگرهار را مختل بسازند.

ریاست امنیت، همهء این محصلان را افراد وابسته به گروه‌های تروریستی داعش، طالب و شاخه نظامی حزب اسلامی در ولایت ننگرهار معرفی کرده است.

بر اساس خبرنامه، از نزد این افراد بیرق های سیاه و سفید رنگ و اسنادی که ارتباط شان با گروه های تروریستی را به اثبات می رساند، به دست آمده است.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار نیز تائید می‌کند که افراد دستگیر شده بیرق های داعش و طالبان را در اتاق های خود نگهداری می کردند.

وی گفت: «آنها [افراد بازداشت شده] در اتاق های شان شعار های ضد حکومت را نوشته بودند، همچنان از اتاق های شان به عنوان یک مرکز استفاده کرده اند، در کنار این، آنها بیرق های دیگر داعش و طالبان را در اتاق های خود نگهداری می‌کردند.»

آقای خوگیانی به رادیو آزادی گفت، در میان کسانی که دستگیر شده اند، دو تن از باشنده های ننگرهار و دیگران از ولایت های بادغیس، لغمان، پروان، میدان وردک، لوگر و برخی دیگری از ولایات شامل اند.

این افراد به اتهام حمل بیرق های داعش و طالبان در جریان یک مظاهره در ننگرهار و سر دادن شعار به نفع شورشیان و بر ضد دولت، به تازه‌گی از سوی نیروهای امنیت ملی و پولیس بازداشت شده اند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟