افشاگری یک نماینده مجلس/ توزیع 2 میلیون تذکره جعلی برای تقلب در انتخابات آینده

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42747

لالی حمیدزی نماینده مردم در مجلس نمایندگان می گوید که حکومت 4 میلیون شناسنامه تقلبی را برای شرکت در انتخابات در بین مردم توزیع کرده است.

لالی حمیدزی نماینده مردم قندهار در پارلمان در نشست امروز (چهارشنبه) این مجلس گفت که حکومت وحدت ملی حدود ۴ میلیون شناس‌نامه‌ی جعلی را در ولایت‌های مختلف توزیع کرده است.

او افزود که حکومت می‌خواهد با استفاده از ثبت این شناس‌نامه‌ها در فهرست رأی دهندگان، نماینده‌های دلخواه خود را به پارلمان آینده بفرستد.

آقای لالی گفت که بر اساس آمارها تا هنوز ۲۶ هزار نفر در روند ثبت‌نام رأی دهندگان شرکت کرده‌اند؛ اما کمیسیون ارقام ثبت نام شوندگان را ۲ میلیون نفر اعلام کرده است که خود نمونه‌ی بارز از جعل است.

این اظهارات آقای حمیدزی در مجلس در حالی بیان می شود که روزنامه ویسا چاپ کابل گزارش داد، که اشرف غنی کمیته ۱۰ نفری را برای کنترل فهرست کاندیداهای انتخابات پارلمانی افغانستان ایجاد کرده است.

این کمیته فهرست کاندیدای پارلمانی را کنترل می‌کند تا کسانی که مخالف پیمان امنیتی کابل-واشنگتن و یا مخالف پیروزی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری هستند به پارلمان آینده این کشور راه پیدا نکنند.

احزاب اپوزیسیون، نهادهای ناظر بر انتخابات و نمایندگان افغان بارها از سهل انگاری، فساد در کمیسیون انتخابات و تلاش دولت افغانستان برای مهندسی این روند ابراز نگرانی کرده بودند.

پیش از این نیز بر سر چساباندن استیکر بروی کاپی شناسنامه ها بین بعضی از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و رئیس جمهور غنی، اختلاف ایجاد شده بود.

معاذالله دولتی معاون کمیسیون انتخابات شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که رئیس جمهور در کار این کمیسیون دخالت می کند و کسانی را که با نظر وی مخالف باشند، تهدید به برکناری می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟