افشاگری نیویورک تایمز از لحظه وقوع کشته شدن محافظ شاه سعودی

  • انتشار: ۸ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 69674
عبدالعزیز الفغم

روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی در مورد قتل «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی شاه و ولی‌عهد عربستان سعودی، اطلاعاتی منتشر کرده که بر تردیدها در مورد روایت رسمی ریاض از این حادثه می‌افزاید.

در حالی که ریاض قتل الفغم را حاصل یک درگیری شخصی میان او و یکی از دوستانش عنوان کرده، نیویورک‌تایمز در گزارش خود از تحرکات اطلاعاتی ریاض همزمان با مرگ این فرد خبر داده، که این گمانه را تقویت می‌کند که واقعیت قتل او با آنچه عربستان سعودی ادعا کرده، متفاوت باشد.

نیویورک‌تایمز نوشته است: «هنوز مشخص نیست که انگیزه فرد تیرانداز چه بوده، اما یک فرد مطلع می‌گوید شنبه شب همان حوالی زمان قتل، مقام‌های سعودی با منابع اطلاعاتی منطقه‌ای تماس گرفته و از آن‌ها برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره شماری از شهروندان سعودی درخواست کمک کرده‌اند.»

فارس نوشت، این گزارش به نقل از این فرد مطلع که خواسته نامش فاش نشود، می‌افزاید: «شاه سلمان و فرزند و ولی‌عهد قدرتمند او، محمد بن سلمان، شخصا برای جمع‌آوری این اطلاعات فشار آورده‌اند. مشخص نیست که سعودی‌ها به دنبال اطلاعات در مورد چه کسانی بوده‌اند و آیا این تلاش با تیراندازی به ژنرال الفغم ارتباطی داشته است، یا نه.»

از روز گذشته که خبر قتل این محافظه ارشد خاندان پادشاهی سعودی منتشر شد، گمانه‌زنی‌های مختلفی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که همگی در تردید در روایت رسمی ریاض از این حادثه اشتراک دارند. امروز وبگاه خبری «عربی ۲۱»، در گزارشی در مورد «مشعل بن ممدوح» که گفته می‌شود عامل تیراندازی و قاتل الفغم است، نوشت بر خلاف آنچه که ریاض می‌گوید، این فرد، شهروندی عادی نبوده است. به نوشته این پایگاه، ممدوح عضو سابق شورای مشورتی سعودی و احتمالا از افسران اطلاعاتی عربستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟