افشاگری از فساد در نظام انتخاباتی

  • انتشار: ۱۱ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 3471
پارلمان

محمد عبده، نماینده پارلمان گفت مسئولان کمیسیون انتخابات، نمایندگان را به حذف از دور بعدی انتخابات پارلمانی تهدید می کنند تا قانون تعدیل وظایف و صلاحیت های کمیسیون انتخابات تصویب نشود.

محمد عبده رییس کمیسیون قضایی پارلمان گفت برخی از مسئولین کمیسیون انتخابات، نمایندگان را تهدید کرده اند که در صورت همکاری نکردن با آنها، در دور بعدی انتخابات پارلمانی رای نخواهند آورد.

عبده گفت: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات به تعدادی از نمایندگان مجلس وعده داده اند که اگر شما قانون تعدیل وظایف و صلاحیت های کمسیون انتخابات را از صحن مجلس بیرون بکشید، ما موفقت شما را در دور بعدی انتخابات تضمین می کنیم.

وی با بیان اینکه شواهدی در دست دارد که این مساله را ثابت می کند افزود: مسئولان کمسیون انتخابات در پی آنند که منافع شخصی شان را از دست ندهند و از این طریق بتوانند جیب خود را پر کنند و این که اعتبار انتخابات افغانستان در سطح ملی و بین المللی خدشه دار شود برای آنان هیچ جایگاهی ندارد.

این نماینده پارلمان از تماس یکی از مسئولان کمسیون انتخابات با وی خبر داد که آنها وی را به حذف از دور بعدی انتخابات تهدید کرده اند.

تاکنون نمایندگان در مورد تعدیل در قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت های کمیسیون های انتخاباتی به نتیجه ای نرسیده اند. هنگام بحث روی این قانون، بسیاری از نمایندگان بیرون رفته و به این ترتیب حد نصاب شکسته شد.

رئیس پارلمان به محمد عبده رییس کمیسیون قضایی مجلس دستور داد تا این قانون را بار دیگر در مجلس مطرح کند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟