افزایش چشمگیر «دانشجویان تروریست» در کشور

  • انتشار: ۳ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 11608

قمرالدین شینواری، مشاور ارشد رییس جمهور گفته که دست‌کم ۲۰۰ دانشجویی که در راهپیمایی خیابانی پرچم‌های داعش، طالبان و حزب اسلامی را حمل کرده بودند، با این گروه‌ها ارتباط داشتند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بی‌بی‌سی، آقای شینواری که در راس هیئتی به دستور رییس جمهوری برای تحقیق در این مورد به جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار رفته بود، گفته که این دانشجویان با «حلقات مخالف و دشمن مربوط بودند.»

آقای شینواری در مورد دست داشتن یا نداشتن استادان دانشگاه ننگرهار در اقدام دانشجویان گفته: «طبق معلوماتی که ما داریم، عده‌ی بسیار معدودی از استادان هم در این کار شامل هستند.»

او افزوده، شماری از دانشجویان گفته‌اند که تحت تأثیر ترس و تهدید بعضی دانشجویان دیگر در راهپیمایی با پرچم‌های این گروه‌ها شرکت کردند.

 

او در مورد انگیزه این دانشجویان برای حمل پرچم‌های این سه گروه گفته که آن‌ها تحت تاثیر «بیگانگان» این کار را کردند.

آگاهان به این باور اند که شماری از سازمان‌ها و احزاب افراطی به‌ویژه حزب التحریر، ممکن در ترغیب این دانشجویان برای حمل این پرچم‌ها دست داشته باشند.

این در حالی‌ست که عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت در نشست روز دوشنبه شورای وزیران گفت که حزب التحریر جوانان را به فعالیت‌های تروریستی تشویق می‌کند.

بر افراشتن پرچم داعش در تظاهرات دانشجویان ننگرهار تازگی ندارد، سال گذشته عکس‌های از تظاهرات دانشجویان کابل در شبکه‌های اجتماعی درز کرد که نشان می‌داد شماری از دانشجویان برچم طالبان را با خود حمل می‌کنند.

با این حال نگرانی از انگیزه افراط‌گرایی در دانشگاه‌های کشور جدی است. هیئتی که برای بررسی رویداد اخیر ننگرهار از سوی ریاست جمهوری به این ولایت اعزام شده بود، گفته که تا دو روز دیگر گزارش خود را به ریاست جمهور تحویل خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟