افزایش نگرانی های هند از افزایش کشت مواد مخدر درافغانستان

  • انتشار: ۲۸ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 134408

در نشست فورمل اریا در سازمان ملل متحد، هند از تهدیدات تروریستی از افغانستان و نیز معضل قاچاق مواد مخدر ابراز نگرانی کرده است.

مادو سودان، مشاور نماینده دایمی هند در سازمان ملل، در بیانیه‌ای روز‌ پنج‌شنبه، ۲۶ عقرب، این نگرانی‌ها را مطرح کرده است.

به نقل از «۸ صبح»، این مقام هندی با نگرانی از تهدید تروریسم خواست که از خاک افغانستان به عنوان پناه‌گاه، مکان برنامه‌ریزی و تأمین‌ مالی اقدامات تروریستی، به ویژه برای افراد و نهادهای تروریستی از جمله لشکر طیبه و جیش‌محمد استفاده نشود.

او هم‌چنین افزوده است: «ما اخیراً محموله‌های بزرگ مواد مخدر را در بنادر خود و در دریاهای آزاد در سواحل خود ضبط کرده‌ایم. تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای اخلال و از بین بردن این شبکه‌های قاچاق مهم است.»

هند هم‌چنین خاطرنشان کرده که تغییرات در وضعیت سیاسی افغانستان سبب توقف و نیز کند شدن پروژه‌های اقتصادی‌اش در این کشور شده است.

وی افزوده است: «ما همچنین دهلیزهای حمل‌ونقل هوایی و بندر چابهار را برای تقویت ارتباط منطقه‌ای با افغانستان عملیاتی کردیم. با این حال، تغییر وضعیت سیاسی به دلایل مختلف منجر به کند شدن پروژه‌های ما شده است.»

با این حال، این دیپلمات هندی گفته است که رویکرد دهلی‌نو در قبال افغانستان، مانند همیشه، بر اساس دوستی تاریخی و رابطه ویژه ما با مردم افغانستان خواهد بود.

طالبان در مورد این نگرانی‌ها تاکنون چیزی نگفته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟