افزایش میزان نارضایتی عمومی از دولت

  • انتشار: ۱۷ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 2475

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می دهد که بیش از ٣٢ درصد مردم افغانستان، از کارکرد ١٠٠ روز نخست حکومت وحدت ملی، رضایت ندارند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک، نهاد تحقیقی “ای تی آر” و تلویزیون طلوع نیوز، در خبرنامه ای که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته اند که این نظرسنجی توسط این دو نهاد با شرکت ٢٤٤٨ تن از جمله ٧٢٨ زن، در ٣٤ ولایت کشور صورت گرفته است.

در این نظرسنجی، از مردم خواسته شده بود تا میزان رضایت خود را از کارکرد محمد اشرف غنی، رییس جمهور در ١٠٠ روز نخست رهبری اش نشان دهند.

بر پایه نتایج به دست آمده، ٢٧،٥ درصد بسیار راضی و ٣٠،٤ درصد به طور متوسط راضى بوده؛ اما  ٣٢ درصد که اکثریت شرکت کنندگان می شوند، از کارکرد رییس جمهور ناراضی بوده و ده درصد باقی مانده نظری نداده اند.

گفته شده است که این نظرسنجی در هشت روز( بین ٦- ١٣ جدی) و بر اساس انتخاب تصادفی شماره تماس مصاحبه شوندگان انجام شده است.

امروز سه شنبه، برابر با صدمين روز تشکیل حکومت وحدت ملی در کشور است که بر اساس آن، محمد اشرف غنی به عنوان رییس جمهور و عبدالله عبدالله به سمت رییس اجرایی انتخاب شدند.

از آن زمان تا کنون، برخی از وعده هایی که این دو مقام در جریان مبارزات انتخاباتی داده شده بود، از جمله امضای موافقتنامه امنیتی با امریکا و بازگشایی و رسیدگی دوباره به پرونده کابل بانک، عملی شده است.

منتقدان با ناکام خواندن محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، می گویند که حکومت تازه در عملی کردن برنامه ها و وعده های اصلی اش از جمله تشکیل زودهنگام کابینه، بهبود وضعیت امنیتی و اقتصاد مردم ناکام بوده و اوضاع کشور با گذشت هر روز و در نبود وزیران و والی هاى منتخب، بدتر شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟