افزایش مشاوران نظامی آمریکا در افغانستان و واکنش وزارت دفاع

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35499

وزارت دفاع آمریکا قرار است ۱۰۰۰ نظامی و مربی جدید را به عنوان بخشی از برنامه دولت واشنگتن در افزایش نیروهایش در افغانستان به این کشور اعزام کند. این اقدام آمریکا با استقبال وزارت دفاع افغانستان روبرو شده است.

به گزارش راشاتودی، تا اول فبروری سال جاری میلادی، گروهی از نظامیان ارتش آمریکا از منطقه “فورت بنینگ” در جورجیا قرار است در قالب نیروهای مشاور به افغانستان بروند و به نیروهای امنیت ملی این کشور کمک کنند. استقرار آنها تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را به ۱۴ هزار تن می‌رساند.

مقام‌های ارتش آمریکا به وال استریت ژورنال گفته‌اند که پنتاگون امیدوار است در فصل بهار که زمان آغاز عملیات شبه‌نظامیان است، حضور نیروهای آمریکایی را در این کشور جنگ زده افزایش دهد.

ارتش آمریکا علاوه بر اعزام نیرو برای آموزش و همکاری با ارتش افغانستان برای مقابله با داعشی‌هایی که از سوریه و عراق گریخته‌اند و اکنون به دنبال قدرت گرفتن در افغانستان هستند، می‌خواهد هلیکوپتر، موترهای زرهی و سایر تجهیزات نظامی به این کشور ارسال کند.

کریستوفر اوپارد، یکی از مسؤولان رسانه‌یی ارتش ایالات متحده گفت که اعزام نیروهای ویژۀ مشوره‌دهی و کمک به افغانستان بخشی از ماموریت حمایت قاطع است.

او گفت که در گام نخست بیش از صد سرباز از این نیروها به افغانستان اعزام خواهند شد. آقای اوپارد در مورد محل استقرار این نیروها جزییات ارایه نکرد.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که این نیروها در قطعات خود مستقر خواهند شد و در هرجای که قطعات افغان به آموزش و مشوره نیاز داشته باشند، همکاری خواهند کرد.

جنرال رادمنش، نیز گفت که در آینده نزدیک صد تن از این سربازان به افغانستان اعزام خواهند شد.

حکومت افغانستان، نیروهای سرحدی وزارت داخله را در تشکیلات وزارت دفاع شامل ساخت و همچنان تشکیلات نیروهای ویژه را به قول اردو ارتقا داد.

حکومت افغانستان مصمم است که تعداد این نیروها را نیز به دوبرابر افزایش دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟