افزایش قربانیان کرونا در آمریکا/ ترامپ سازمان جهانی بهداشت را تهدید کرد

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82805

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتقاد شدید از سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با شیوع کرونا تهدید کرد کمک‌های مالی این کشور به این نهاد بین‌المللی را قطع می‌کند.

به نقل از یورو نیوز؛ ترامپ در نشست خبری روزانه کاخ سفید سازمان جهانی بهداشت را به همسویی با چین متهم کرد و گفت آن‌ها فرصت هشدار درباره خطر شیوع ویروس کرونا به جامعه جهانی را از دست دادند.

سازمان جهانی بهداشت در روزهای نخست پس از شیوع ویروس کرونا در چین، ابتدا خطر همه‌گیری این ویروس را برای تمام کشورها پایین ارزیابی کرد. اما چند هفته بعد با تغییر این موضع‌، وضعیت هشدار بین‌المللی اعلام کرد و پس از انتشار گسترده ویروس در قاره اروپا در ماه مارس، وضعیت پاندمی (همه‌گیری) اعلام کرد.

ترامپ به‌ویژه از مخالفت سازمان جهانی بهداشت با قطع پروازهای چین به ایالات متحده آمریکا، انتقاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما با دقت بسیار این موضوع را بررسی می کنیم و تعلیق کمک مالی را بررسی خواهیم کرد.

ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین قربانی ویروس کرونا در جهان، در فاصله روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نزدیک به ۲هزار مورد جدید مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را ثبت کرده است.

براساس آمار روزانه دانشگاه جان هاپکینز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۳۹ نفر در آمریکا جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند و به این ترتیب شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۱۲هزار و ۷۲۲ نفر رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟