افزایش حملات سایبری به سیستم‌های سازمان بهداشت جهانی پس از شیوع کرونا

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 81781

به دنبال شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ در سراسر جهان و افزایش نگرانی‌های بین‌المللی، تعداد حملات سایبری به سیستم‌های سازمان بهداشت جهانی نیز دو برابر شده است.

به نقل از اسپوتنیک، مقامات این سازمان و همچنین کارشناسان هدف اصلی هکر‌ها را از این حملات کسب درآمد در میان نگرانی عمومی دانسته‌اند.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داد به دنبال شیوع سراسری ویروس کرونا در جهان «هکر‌های نخبه» تلاش کرده‌اند در سیستم‌های سازمان بهداشت جهانی رخنه کنند. بنا بر این گزارش، یک گروه کارشناس در نیویورک نخستین تلاش‌های مشکوک برای نفوذ را در ۱۳ مارس شناسایی کردند که در آن تعدادی از هکر‌ها سایتی تقلبی از سایت سازمان بهداشت جهانی با سیستم ایمیلی داخلی طراحی کرده بودند. گفته می‌شود این سایت تقلبی برای به سرقت بردن رمز‌های عبور از چندین کارمند آژانس استفاده شده است.

«فلاویو آگیو» رئیس امنیت اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در این خصوص به رویترز گفت: «افزایش بسیار زیادی در هدف قرار دادن سازمان بهداشت جهانی با حملات سایبری وجود داشته است. آمار دقیقی در دست نیست، اما تلاش‌ها برای تقلب از سایت این سازمان و جعل هویت آن دو برابر شده است.»

رویترز به نقل از دو منبع که نامشان را فاش نکرد نوشت یک گروه پیشرفته از هکر‌ها با نام «هتل تاریک» که از سال ۲۰۰۷ حملات سایبری برای جاسوسی انجام می‌دهند مظنون اصلی هستند. فعالیت این گروه از هکر‌ها در آسیای شرقی که کووید ۱۹ شیوع گسترده‌ای دارد ردیابی شده است. با این حال، «کاستین رایو» رئیس تحقیقات و تجزیه و تحلیل جهانی در کاسپرسکی، نمی‌تواند تایید کند که حتما گرون هکری «هتل تاریک» مسئول حملات سایبری به سازمان بهداشت جهانی باشد.

در اوایل ماه جاری میلادی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نیز گزارش‌هایی از تلاش‌های هکر‌ها در سیستم‌های این وزارت منتشر کرد. نیویورک تایمز این حادثه را اقدامی کاملا تهاجمی برای اسکن کردن شبکه‌های این وزارتخانه به منظور یافتن نقاط آسیب‌پذیر و تلاش برای نفوذ به سیستم‌های ایمیلی آن دانست.

ویروس کووید ۱۹ از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت از آنجا به سراسر جهان منتشر شد. تاکنون این ویروس بیش از ۳۸۰ هزار نفر را مبتلا کرده و بیش از ۱۶۵۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟