افزایش جنگنده های اف 16 آمریکایی در افغانستان

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 30827

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که ارتش ایالات متحده تعداد جنگنده های “اف 16” این کشور را در افغانستان از 16 به 18 فروند افزایش داده است. این جنگنده های در حالی افزایش می یابد که حملات هوایی نیروهای امریکایی در نقاط مختلف افغانستان به شدت افزایش یافته است.

جنرال جیفری هریکن فرمانده مرکزی نیروهای هوایی ایالات متحده در نشتی به خبرنگاران گفت که شمار تانکرهای سوخت‌گیری هوایی در افغانستان برای دادن تیل به هواپیماها در هوا نیز افزایش یافته است که در پنج سال گذشته بی‌پیشینه بوده است.

این جنرال امریکایی می‌گوید که سرگرم گفتگو با جنرال جان نیکلسون فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان است تا چگونه از نیروهای افغان و امریکایی در میدان‌های نبرد پشتیبانی لازم هوایی انجام شود.

هریکین از تمرکز بیشتر ماموریت‌ها در مناطق شمال شرق افغانستان و ولایت‌های چون کنر و قندوز خبر داد و افزود در مناطق مختلف توزیع نیرو صورت می‌گیرد که این مستلزم افزایش حمایت‌های هوایی است.

هدف از این عملیات حمایت از نیروهای زمینی در سراسر افغانستان عنوان شده است و هریگیان در نظر دارد تا فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین از جمله هواپیماهای «MQ-9 Reapers» را بهینه‌سازی کند.

این جنرال آمریکایی افزود: فعالیت این نوع هواپیماها بهینه‌سازی می‌شود تا فعالیت دشمن را در نظر گرفته و از اطلاعات به دست آمده برای تحت فشار قرار دادن آن‌ها استفاده کنند.

این در حالی است که تعدادی از رسانه های خارجی به نقل از جیمز ماتیس وزیردفاع ایالات متحده آمریکا گفته بودند که این کشور 3 هزار نظامی دیگر به افغانستان خواهد فرستاد.

هرچند برخی از مقام‌های امریکایی گفته اند که بیش از سه هزار نظامی امریکایی به افغانستان خواهند آمد اما وزیردفاع می‌گوید که نمی‌خواهد دشمنان امریکا در بارۀ شمار دقیق این نیروها و نیز کارکرد آنان اطلاعات به دست بیاورند.

ایالات متحده هم اکنون بیش از ۱۱ هزار نظامی دارد که در کنار بیش از سه هزارنظامی ماموریت‎های آموزش نیروهای افغان و پیکار با هراس افگنی را به پیش می‎برند.

با آمدن این نیروها شمار احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان به ۱۴ هزار خواهد رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟