افزایش تلفات حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 10326

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید در پی حمله هوایی نیروهای ناتو به بیمارستان این سازمان در شهر قندوز، ۹ تن از کارکنان این سازمان کشته و ۳۷ نفر دیگر به شدت زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بی بی سی، این سازمان خیریه می‌گوید برخی از زخمی‌های این حادثه برای برای درمان بیشتر به بیمارستانی در شهر پلخمری در جنوب قندوز منتقل شده‌اند.

در بیانیه‌ سازمان پزشکان بدون مرز گفته شده که ۱۹ نفر از زخمی‌های این حملات از کارکنان این سازمان هستند و از سرنوشت شمار زیادی از بیماران و کارکنان بیمارستان اطلاعی در دست نیست.

این سازمان گفته که ساختمان بیمارستان در اثر بمباران آسیب شدیدی دیده است.

حمله «وحشیانه»

پزشکان بدون مرز در بیانیه خود، بمباران بیمارستانش در شهر قندوز افغانستان را وحشیانه خوانده و آن را محکوم کرده است.

در این بیانیه گفته شده که این بمباران ساعت ۲:۱۰ بامداد روز شنبه (۱۱ میزان) به وقت محلی و درحالی آغاز شد که بیمارستان پر از بیماران و کارکنان بود.

پزشکان بدون مرز افزوده که پس از آن که موقعیت دقیق بیمارستان به وسیله جی‌پی‌اس مشخص و به مقام‌های نظامی آمریکایی و افغان در کابل و واشنگتن اطلاع داده شد، این بمباران بیش از ۳۰ دقیقه ادامه یافت.

سازمان پزشکان بدون مرز از عاملان حمله هوایی به بیمارستانش توضیح خواسته و گفته باید توضیح داده شود که در قندوز دقیقاً چه روی داده و چگونه امکان‌ دارد که این رویداد وحشتناک اتفاق بیفتد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟