افزایش بی سابقه حملات هوایی آمریکا در افغانستان

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69904

تازه ترین آمارهای نیروهای آمریکا نشان می‌دهند که نیروهای امریکایی درماه گذشته میلادی ۹۴۸ بمب را درافغانستان پرتاب کردند. 

به نوشته فاکس نیوز؛ براساس این گزارش، آمریکا طی سال جاری بیش از 5431 بمب را در افغانستان پرتاب کرده که در مقایسه با سال گذشته که حدود 7 هزار بمب در کل سال بوده و احتمال افزایش این مقدار وجود دارد.

این در حالی است «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در مورد افزایش حملات نظامی علیه طالبان گفته بود: عملیات نظامی در افغانستان بعد از لغو گفتگوهای میان آمریکا و طالبان و به دستور ترامپ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بعد از تشدید حملات طالبان در سرتاسر افغانستان،‌ رئیس جمهور از ما درخواست کرده تا عملیات نظامی را علیه این گروه تشدید کنیم. 

اسپر درباره تشدید حملات در افغانستان جزئیاتی ارائه نکرد، اما گفت: عملیات شامل حملات هوایی و زمینی خواهد بود و اینکه ارتش افغانستان عملیات زمینی را هدایت خواهد کرد و نیروهای آمریکایی نیز نقش مشاور را خواهند داشت. 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ترامپ بعد از لغو مذاکرات بارها اعلام کرده بود که عملیات نظامی در افغانستان علیه طالبان تشدید شده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین یادآور شد: آمریکا به صورت گسترده تلاش‌های صلح در افغانستان را افزایش خواهد داد. 

 یاد اوری میکنیم که ماه گذشته ترامپ به یکباره اعلام کرد که مذاکرات میان آمریکا و طالبان را به دلیل کشته شدن یک نظامی آمریکایی لغو کرده است. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟