افراد مسلح 13 مسافر «هزاره» را در بلخ تیرباران کردند

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 9189

مسولان محلی در ولایت بلخ در شمال کشور می گویند که مردان مسلح ناشناس، دو موتر مسافربری را در ولسوالی زاری این ولایت متوقف کرده و سرنشینان آن را به گلوله بستند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، جعفر حیدری، سرپرست ولسوالی زاری به خبرگزاری بخدی گفت: «تعداد مسافربن ۱۴ نفر بودند که یک زن در این حادثه زنده مانده است، تمامی کشته شدگان متعلق به قوم هزاره هستند.»

آقای حیدری می گوید که مهاجمان یونیفورم نظامی به تن داشتند و پس از حادثه از محل متواری شده اند. این رویداد حوالی ساعت ۱۱ پیش از چاشت امروز در منطقه جلگه ولسوالی زاری رخ داده است.

قربانیان ساکنان منطقه ولسوالی های زاری و بلخاب بوده اند.
محمدابراهیم خیراندیش، رییس شورای ولایتی بلخ لحظات قبل از قوع این رویداد به خبرگزاری بخدی گفت که مسافران از مرکز ولسوالی زاری به مقصد ولسوالی کشنده در حرکت بودند.

عبدالرزاق قادری می گوید که هیاتی برای تحقیق این حادثه تعیین شده است تا عاملان این کشتار شناسایی شوند. هنوز فرد یا گروهی مسولیت این رویداد را به عهده نگرفته است، اما در سال های اخیر فعالیت طالبان در ولسوالی زاری بیشتر شده است.

عبدالرزاق قادری، سرپرست قوماندانی امینه ولایت بلخ می گوید که هیاتی برای تحقیق این حادثه تعیین شده است تا عاملان این کشتار شناسایی شوند.
آقای قادری به خبرگزاری بخدی گفت که هنوز کسی در پیوند به این رویداد بازداشت نشده است.

در سال های اخیر بارها از فعالیت طالبان در ولسوالی زاری گزارش شده است و بیم آن می رود که افراد وابسته به داعش نیز در ناآرامی های بلخ به ویژه رویداد های «قومی» دست داشته باشند.

 

 

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. محسن مظفری
    (۱۵ سنبله ۱۳۹۴)

    باسلام
    تشکور بابت خبرگزاری خوبتان

نظر شما چیست؟