افتتاح نمایشگاه بین المللی خانواده بشر در گلشهر+گزارش تصویری

  • انتشار: ۲۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 26197

اطلس پرس- سومین نمایشگاه بین المللی خانواده بشر با عکسهایی از عکاسان روس و افغان افتتاح شد.
به گزارش اطلس پرس، خانواده بشر عنوان نمایشگاهی است که با همکاری گروه عکاسان گلشهر و گروه عکاسان روسیه در گالری اندیشه گلشهر(مشهد) عصر امروز افتتاح شده است.
سیدجمال الدین سجادی، خبرنگار و یک تن از مدیران گروه عکاسان گلشهر در گفتگو با اطلس عنوان کرد : این سومین نمایشگاهی بین المللی است که گروه عکاسان گلشهر برگزار می کند و جای خوشحالی است که توانمندی های جامعه مهاجر به حدی رسیده که با کشورهایی چون روسیه نمایشگاه عکس مشترک برگزار می کند.
وی افزود : گروه عکاسان گلشهر تا امروز نهادی مستقل بوده و تمامی هزینه های برگزاری نمایشگاه با حمایت فرد فرد اعضای گروه تامین شده است.
سجادی بیان داشت : نمایشگاه خانواده بشر برای اولین بار در سال 1955 توسط موزه هنرهای معاصر نیویورک برگزار شد و بعد از آن به عنوان مبدا تاریخ عکاسی پس از جنگ مشهور شد و گرایش انسانی در عکاسی را بوجود آورد.
وی با بیان اینکه ایده خانواده بشر امروز نیز تازگی دارد، خاطرنشان کرد : جهان امروز که در آتش جنگ افراطیت می سوزد و عده زیادی از انسانها بخاطر جنگ از سرزمین خودشان رانده شده اند، نیازمند نگاهی جدید به مقولات مختلف از سیاست و اجتماع گرفته تا اقتصاد و فرهنگ است.
سجادی بیان داشت : حرف اول و آخر نمایشگاه خانواده بشر این است که تمام جوامع انسانی به دور از رنگ پوست و نژاد و قومیت، همگی دارای کرامت انسانی هستند و با اینکه هر ملتی آیینها و فرهنگ مختص خود را دارد، با این وجود همگی در انسان بودن و حقوق بشری یکسانند.
این عکاس و خبرنگار افغانستانی عنوان کرد : تلاش داریم تا در نمایشگاههای بعدی با کشورهای منطقه و فرامنطقه ای نمایشگاه برگزار کنیم، عراق، ایران، استرالیا و چین در نوبت برای برگزاری نمایشگاه هستند.
وی خاطرنشان کرد : نمایشگاه خانواده بشر گامی بسوی گسترش عکاسی در جامعه مهاجر است، خوشبختانه جوانان افغانستانی استعداد زیادی در رشته های هنری دارند و در میان همین گروه عکاسان گلشهر نخبگانی وجود دارند که بزودی جهان را تکان خواهند داد.
سجادی بیان داشت : در نمایشگاه مشترک افغانستان و روسیه 50 اثر به نمایش در آمده، که 25 اثر از عکاسان گلشهر و 25 اثر از عکاسان روسیه انتخاب شده است.
این فعال فرهنگی یادآور شد : روسها عکاس حرفه ای زیاد دارند و انتخاب عکس از میان چندهزار عکس کار بسیار دشواری بود، با اینحال عکاسان روس از اینکه در کنار گروه عکاسان گلشهر نمایشگاه برگزار کرده خشنود و خرسند به نظر می رسد.
مدیر کانون فرهنگی ثامن گفت : عکسهای مربوط به روسها عموما با دوربین های حرفه ای گرفته شده اما تمام عکسهای گروه عکاسان گلشهر با موبایل ثبت شده است و این نقطه قوت عکسهای بچه های مهاجر را نشان می دهد.
سجادی در پایان گفت : نمایشگاه خانواده بشر تا روز 23 تیر عصرها از ساعت 18 الی 21 پذیرای مهمانان عزیز در گالری اندیشه واقع در گلشهر، روبروی شفیعی 2 پلاک 53 می باشد.
عکسها از احمد صادقی/گروه عکاسان گلشهر

انتهای پیام

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟