اعلان 14 هزار بست دولتی تا یک ماه دیگر

  • انتشار: ۲۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 28852

اشرف غنی رئیس جمهور در مراسمی در کابل وعده سپرد تا یک ماه دیگر نزدیک به 14 هزار بست دولتی به اعلان سپرده خواهد شد وی می گوید در راهیابی این افراد به وظیفه های دولتی شایسته سالاری را مد نظر خواهد گرفت.

محمداشرف غنی، رییس جمهوری روز گذشته (شنبه) در مراسم بزرگداشت از روز جهانی جوانان که در ارگ ریاست جمهوری با حضور شماری از مقام‌های حکومتی و جوانان برگزار شده بود، گفت که حکومت در هفته‌ی جاری 800 بست تدارکات، در دوهفته‌ی پیشرو 5 هزار بست خدمات ملکی و در یک ماه آینده، 8 هزار بست آموزگاری را به اعلان می گذارد.

در همین حال شماری از جوانان از نبود کار، اعتیاد جوانان به مواد مخدر و پیوستن برخی جوانان به گروه های تروریستی شکایت دارند و از حکومت می خواهند که برای حل این مشکلات اقدام جدی کند.

دیروز از روز جهانی جوانان در نقاط مختلف کشور تجلیل و بزرگداشت به عمل آمد. در مراسمی که به مناسبت روز جهانی جوانان در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، شماری از جوانان کشور از بیکاری، فقر اقتصادی، اعیتاد به مواد مخدر و پیوستن جوانان به گروه‌های تروریستی شکایت کردند و خواهان توجه جدی حکومت به این مشکلات شدند.

اشرف غنی، رییس جمهور وعده سپرد که برای کاهش مشکلات بی‌کاری در کشور به‌ویژه در بین جوانان تا یک ماه دیگر نزدیک به 14 هزار بست وظیفه‌یی در اداره‌های مختلف حکومتی به اعلان گذاشته می‌شود.

رییس جمهوری گفت: «در این هفته 800 بست تدارکات اعلان می‌شود در دو هفته 5 هزار بست خدمات ملکی اعلان می شود و تا یک ماه دیگر 8000 هزار بست‌های آموزگاران اعلان می‌گرد».

رییس جمهور غنی، مبارزه با فساد را از رسالت ها و مسوولیت های اصلی و اساسی جوانان قلمداد کرد و از آنان خواست که در برابر این پدیده‌ی شوم مبارزه‌ی جدی کنند تا کشور از این مشکل نجات یابد. رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت که تمام شهروندان افغانستان فاسد نیستند و تنها یک عده‌ی محدود مفسد اند و با انجام فساد، می‌خواهند دیگران را بدنام بسازند. وی گفت: «چرا از خاطر یک عده‌ی محدود یک خطۀ عظیم و یک مملکت پر افتخار را می خواهند بدنام بسازند من به جرت برایتان می گویم افغان ها فساد نیستند یک عدۀ محدود هستند که می خواهند از راه فساد بربادی بیاورند.»

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟