اعلان جنگ کوریای شمالی به موسیقی و فیلم های کوریای جنوبی

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 114837

به نقل از نیویورک تایمز با استناد به رسانه دولتی پیونگ یانگ، کیم جونگ اون، رهبر ۳۷ ساله کوریای شمالی به تازگی کی-پاپ (موسیقی پاپ کوریای جنوبی) را «سرطان خطرناک» نامید که می تواند جوانان کوریای شمالی را با سبک لباس پوشیدن، مدل مو، طرز بیان و رفتار نامطبوع فاسد کند.

رسانه دولتی کوریای شمالی تاکید کرد که اگر روی کی-پاپ و دیگر سرگرمی‌های کوریای جنوبی نظارت وجود نداشته باشد، میت واند کوریای شمالی را همچون یک دیوار کپک‌زده ویران کند. مخالفت کیم جونگ اون با کی-پاپ مساله تازه‌ای نیست. او چندی پیش نیز درباره تغییر جدی در وضعیت ایدئولوژیکی و ذهنی جوانان کوریای شمالی صحبت کرده بود.

علاوه بر این طبق قانون جدیدی، آن دسته از شهروندان کوریای شمالی که درگیر این نوع سبک در کوریای جنوبی شوند، با پنج تا ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه محکوم میشوند. اشخاصی که به تبلیغ و یا گسترش موسیقی و یا فیلم های کوریای جنوبی دست بزنند، مجازاتی حتی تا اعدام در انتظار آنها خواهد بود.

به نوشته اسپوتنیک، در ماه مه ۲۰۲۱، به نوشته رسانه Daily NK، شهروند کوریای شمالی به دلیل فروش غیرقانونی « سی دی و USB» حاوی فیلم های کوریای جنوبی اعدام شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟