اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در پنج ولایت افغانستان

  • انتشار: ۳ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 50212

به گزارش خبرگزاری اطلس، کمیسیون مستقل انتخابات نتایج ابتدایی انتخابات ولایت های دایکندی، فراه، ارزگان، جوزجان و بامیان را اعلام کرده است.

«عبدالبدیع صیاد» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، طی یک نشست خبری بیان کرد که این هفته تمام آرای بایومتریک، وارد سیستم می‌ شود و تا روز دوشنبه نتایج ولایت‌ های باقی ‌مانده نیز اعلام خواهد شد.

به گفته رییس کمیسیون انتخابات نتایج آرا در این پنج ولایت از این قرار است:

سید محمد داوود ناصری، ریحانه آزاد، علی اکبر جمشیدی، شیرین محسنی در ولایت «دایکندی».همایون شهیدزاده، عبدالستار حسینی، عبدالناصر فراهی، عبدالجلیل بختاور و بلقیس روشن در ولایت «فراه». بسم‌الله جان محمد، قدرت‌الله رحیمی و انوشه بارکزی در ولایت «ارزگان». باتور دوستم، بکتاش ایشچی، کریم جوزجانی، عزیزالله الفتی و حلیمه صدف کریمی در «جوزجان» و محمد رحیم علی‌ یار، ظهیرالدین جان آغا، محمد جمال فکوری بهشتی و نیکبخت فهیمی در ولایت «بامیان» در لیست راهیافتگان به مجلس آینده قرار گرفته اند..

گفتنی است که انتخابات پارلمانی در ۲۸ و ۲۹ میزان امسال در ۳۲ ولایت کشور برگزار شد. نتایج ابتدایی این انتخابات قرار بود در ۱۹ عقرب اعلام شود، اما اعلام نتایج در کابل تا ۱۰ قوس و در ولایات دیگر تا ۲ قوس به تعویق افتاد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟