اعلام تقویم انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر به تعویق افتاد!

  • انتشار: ۱۹ عقرب ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 49575

 کمیسیون مستقل انتخابات  اعلام کرد بررسی برای تقویم انتخابات ریاست جمهوری جریان دارد و تا دو روز دیگر اعلام می‌شود.

گلاجان عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک نشست خبری گفت: مطابق قانون تقویم انتخابات ریاست جمهوری باید ۱۲۰ روز قبل از برگزاری انتخابات اعلام شود اما هنوز ۵ ماه زمان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است.

آقای صیاد افزود: «مشکلاتی وجود ندارد اما حجم کار در بخش کارمندان تخنیکی بسیار زیاد است. ما باید با تمام جزئیات یک تقویم داشته باشیم؛ ما با همکاران بین المللی خود روی این مساله رایزنی می‌کنیم تا تمام جزئیات را در خود داشته باشد.»

وی بیان داشت: تا زمانی که مشکلات غزنی حل نشود، انتخابات پارلمانی در این ولایت برگزار نخواهد شد. به گفته وی، دولت هیاتی را به شمول سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، انجنیر احمدخان، معاون اول رئیس اجرائی و نماینده ارگان‎های محلی برای حل مشکل غزنی تعیین کرده است.

او تصریح کرد: مشکلاتی برای برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری با شورای ولسوالی‌ها وجود دارد و کمیسیون در این زمینه با دولت وارد گفتگو شده است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان؛ صیاد بیان داشت: هنوز رایزنی برای برگزاری انتخابات همزمان انتخابات ریاست جمهوری، شورای ولایتی، شورای ولسوالی‌ها و مجلس نمایندگان در غزنی جریان دارد و تاکنون در این مورد تصمیم گرفته نشده است.

این در حالی است که قرار بود اواخر هفته گذشته کمیسیون انتخابات افغانستان تقویم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند، اما مسئولان این نهاد آن را تا امروز به تعویق انداختند و امروز نیز اعلام تقویم انتخاباتی را به روزهای بعدی موکول کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟