اعلامیه «عبدالله» به مناسبت ارتحال آیت‌الله محسنی(ره)

  • انتشار: ۱۵ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 67945

داکتر عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با صدور بیانیه ای مراتب تسلیت خود را به جامعۀ اهل تشیع و ملت افغانستان ابراز داشت.

در این پیام به نقل از رییس اجراییه آمده است: با تأسف آگاهی یافتیم که حضرت آیت‌الله محمد آصف محسنی، از علمای نامور، شخصت‌های بلندآوازۀ مذهبی، رهبر معظم جهادی، مجتهد وارسته و از چهره‌های برجستۀ علمی افغانستان، به رحمت حق پیوسته است.

عبدالله در این پیام افزوده: آیت‌الله شیخ آصف محسنی، از بزرگان و اندیشمندان جهان اسلام بود و در طول دورۀ حیاتش در راستای ترویج و نهادینه‌شدن قرائت متعادل و مبتنی بر عدل و برابری از متون دینی و اسلامی جهد و تلاش ورزید. وی پیوسته در راستای اخوت اسلامی، همزیستی مسالمت‌آمیز و رواداری مذهبی میان مذاهب و فرقه‌های اسلامی تلاش کرده و در این راه و رسم، آثار گران‌بها و سخنرانی‌های پرباری برجا گذاشته است.

عبدالله خاطر نشان کرد: کارنامه و مبارزات آیت الله محسنی در دوره‌های مختلف به‌ویژه در فصل جهاد افغانستان و دولت اسلامی ماندگار است. جای چنین شخصیت خیراندیش، مصلح و روحانی نیک‌نام و خوش‌کلام برای همیشه در میان ملت افغانستان خالی خواهد بود.

همچنین رییس اجراییه در پایان افزود: به روح ملکوتی شیخ محمد آصف محسنی اتحاف دعا می‌کنیم و مراتب تسلیت عمیق خویش را به خانوادۀ محترم‌شان، جامعۀ اهل تشیع و ملت افغانستان ابراز می‌داریم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟