شورای حراست و ثبات افغانستان 26 مین سالگرد خروج ارتش سرخ شوروی سابق را از افغانستان با انتقاد از حکومت وحدت ملی تجلیل کردند

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 18256

انورالحق احدی از منتقدان جدی حکومت و رهبر جبهه ملی نوین افغانستان می‌گوید که حکومت هیچ برنامه‌ی اصلاحی برای کشور نداشته و همواره تلاش کرده است تا با بزرگنمایی فعالیت‌های اندک عوام فریبی کند.

آقای احدی که در بیست و ششمین سالگرد خروج نیروهای شوروی از افغانستان که از سوی شورای حراست و ثبات افغانستان و جبهه ملی نوین افغانستان امروز در کابل برگزار شده بود صحبت می‌کرد گفت: حکومت برا ی حل معضل بیکاری هیچ برنامه ای ندارد و مشکلات اقتصادی افغانستان نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

احدی همچنان افزود که برای آوردن اصلاحات در نظام انتخابات هیچ اراده‌یی از سوی حکومت وجود ندارد و روند انتخاب کمیشنرهای کمیسیون انتخابات نیز شفاف نبوده است .

وی با انتقاد از کارکردهای حکومت گفت: در صورتی‌که حکومت دست به اصلاحات گسترده نزند مردم با استفاده از حق قانونی شان که «حاکمیت از آن مردم است» به اصلاحات دست خواهند زد.

احدی چندی پیش نیز در یک کنفرانس خبری گفته بود که حکومت وحدت ملی با بحران مشروعیت مواجه است و از احتمال فروپاشی نظام خبر داده بود.

در این محفل عبدالرب رسول سیاف عضو ارشد شورای حراست و ثبات اعلام کرد که تجلیل از این روز در ریاست جمهوری بسیار سرد بود.

وی با پیشنهاد به حکومت وحدت ملی درباره ارزش قائل شدن به مجاهدین حکومت وحدت ملی گفت که سیاست به حاشیه راندن مجاهدین باید پایان یابد.

این عضو شورای حراست و ثبات افغانستان تصریح کرد: فرماندهی باید با حضور مجاهدین انجام شود، آنها این آزادی را بدست آوردند بنابراین در نگهداری آن نیز سهیم باشند.

سیاف اعلام کرد که مردم افغانستان بخاطر هدف مقدس برپایی نظام اسلامی تلاش کرده‌اند و کسانی که در این پیروزی سهیم بودند باید بر دولت نظارت داشته باشند.

وی همچنین با انتقاد از رسانه‌های افغانستان اعلام کرد که دولت و رسانه‌های افغانستان باید جلوی فحشا را بگیرند زیرا این مسئله در جامعه دینی افغانستان قابل تحمل نیست.

رهبر حزب دعوت افغانستان گفت: ما طرفدار سقوط نظام این کشور نیستیم زیرا نظام ناکارآمد نیز بهتر از کشور بدون نظام است.

سیاف همچنین خطاب به کشورهای همسایه افغانستان هشدار داد که به جنگ در این کشور دامن نزنند و در امور افغانستان نیز مداخله نکنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟