اعضای خانواده فردی که سال قبل توسط پسر زمری پیکان کشته شد، خواهان عدالت هستند

  • انتشار: ۷ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32608

تعدادی از اعضای خانواده جوانی که حدود یک سال قبل توسط پسر زمری پیکان به قتل رسید، از مقامات بلند پایه حکومتی خواهان اجرای عدالت و تطبیق حکم دادستانی کل در مورد پسر آقای پیکان شدند.

رئیس امید نظامی که برادر سهراب نظامی است می گوید؛ برادر وی حدود 13 ماه قبل توسط پسر آقای پیکان به قتل رسیده است و با وجود دستور دادستانی کل، اما این دستور اجرا نمی شود. وی می گوید زمری پیکان یکی از افراد مافیایی در وزارت داخله بوده که طی 13 سال قبل قدرت زیادی به دست آورده است و مقامات در وزارت داخله، دستور گرفتاری وی را صادر نمی کنند.

حدود یک سال قبل سهراب نظامی فرزند رحیم‌دل باشنده ولسوالی میربچه کوت، به دست پسر پاسوال زمری پیکان، قوماندان عمومی امن و نظم‌عامه در منطقه سرای شمالی کابل به قتل رسید.

امید نظامی می گوید؛ آقای پیکان یک باند بزرگ مافیایی را در کابل ایجاد کرده است که هنوز هم موترهای زرهی دولتی را در اختیار دارد.

آقای نظامی می گوید که ما بارها تظاهرات کردیم، حتی به دفتر ریاست جمهوری و رئیس اجرایی رفتیم اما موفق نشدیم تا آقای زمری پیکان را به دادگاه بکشانیم زیرا وی از سوی افراد قدرتمندی در حکومت حمایت می گردد.

وی از سران حکومت وحدت ملی می خواهد تا دستور گرفتاری این مقام سابق وزارت داخله را صادر کند تا با حکم دادستانی کل، وی به محکمه کشانیده شود.

اوایل تابستان سال قبل، رییس جمهور غنی دستور داد تا مل پاسوال زمری پیکان؛ رییس عمومی سابق پلیس امن و نظم‌عامه، در پیوند به ادعای قتل یک جوان از سوی پسر این مقام وزارت داخله از وظیفه اش برکنار شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟