اعزام نیروهای خارجی به هلمند علیه طالبان

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12214

در پی تشدید درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در مناطق مختلف ولایت هلمند از جمله ولسوالی «سنگین» که برخی منابع نیز از سقوط این ولسوالی خبر داده‌اند، صدها سرباز خارجی برای کمک به نیروهای امنیتی به این ولایت فرستاده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب، تلویزیون «طلوع نیوز» روز سه شنبه به نقل از منابع خبری خارجی اعلام کرد که مقام‌های آمریکایی تصمیم گرفته‌اند تا برای کمک به نیروهای امنیتی افغانستان صدها سرباز تازه‌نفس را به ولایت هلمند اعزام کنند.

تصمیم «واشنگتن» برای افزایش نظامیان خود در افغانستان در شرایطی اتخاذ شده است که گروه طالبان اولین شرط خود را برای پذیرش صلح در افغانستان و زمین گذاشتن سلاح را خروج نیروهای آمریکایی از این کشور اعلام کرده است.

در این گزارش افزوده شده است که تا اواخر ماه جاری میلادی این سربازان که رقم دقیق آن اعلام نشده به هلمند اعزام می‌شوند.

روز گذشته (دوشنبه) تلویزیون طلوع به نقل از یک فرمانده ارتش در ولسوالی سنگین ولایت هلمند که نامش را افشا نکرد، نسبت به سقوط این ولسوالی بدست طالبان هشدار داد.

این فرمانده ارتش گفته است که بخش اعظم از ولسوالی سنگین در کنترول طالبان قرار دارد و در نبردهای اخیر تلفات زیادی به نیروهای امنیتی وارد شده است.

ولسوالی‌های نادعلی، سنگین، نهرسراج، گرشک و حتی مرکز ولایت هلمند در روزهای گذشته شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی و گروه طالبان بود و گروه طالبان در تلاش است تا با تصرف ولایت هلمند، پایگاهی در این ولایت برای خود برپا کند.

جنرال «جان کمپل» فرمانده کل نظامیان خارجی در افغانستان دو روز پیش در کابل به خبرنگاران گفت: تا زمانی که طالبان اسلحه خود را بر زمین نگذارند سهمی در قدرت افغانستان نخواهند داشت.

ولایت هلمند از سه ماه قبل شاهد درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان است و این درگیری‌ها از حدود یک ماه قبل شدت یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟