اعدام پیش از محاکمه

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 40454

به گزارش خبرگزاری اطلس، چارلز گلاس نویسنده و روزنامه نگار در مصاحبه با راشا تودی ضمن اشاره به عدم انتظار کشورهای غربی برای تحقیقات سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی، گفت: حملات امریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه به بهانه حمله شیمیایی در این کشور، به مثابه اعدام پیش از محاکمه است.

حسین البخیطی روزنامه نگار یمنی نیز در مصاحبه با راشاتودی گفت: بر خلاف حمله ادعا شده در سوریه، جنایات و آدمکشی واقعی توسط عربستان سعودی در یمن، با پاسخ و واکنش مشابهی روبرو نمی شود.

گلاس که خبرنگار پیشین شبکه ای بی سی نیوز در خاورمیانه بوده است، افزود: عدم هماهنگی بزرگی در سیاست های غرب درباره استفاده از سلاح های شیمیایی وجود داشته است، آمریکا از استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط صدام در جنگ ایران و عراق حمایت کرده که موجب مرگ هزاران سرباز ایرانی شده است.

وی در ادامه افزود: بریتانیایی ها، فرانسوی ها و آمریکایی ها همگی در جنگ های نیابتی دخالت داشته اند، آنها همه در ارسال تسلیحات برای گروه های مخالف در سوریه نقش داشته اند، که اکثر آنها تروریست هستند. آنها در آموزش شبه نظامیان در جنوب شرق ترکیه و اردن نقش داشته اند و همین طور در تسهیل عبور و مرور آنها به داخل و خارج سوریه.

البخیطی روزنامه نگار یمنی نیز بریتانیا را به خاطر اشک تمساح ریختن برای یمن، مورد انتقاد قرار داد و گفت: قلب بریتانیا با یمن نیست، قلب و دل بریتانیایی ها به سوی جیب عربستان سعودی است.

دولت بریتانیا به اخبار مربوط به حمله ائتلاف سعودی به یک مراسم عروسی در یمن طی هفته گذشته واکنش نشان داد و اعلام کرد: “قلب ما با کسانی است که این حادثه آسیب دیدند.”

بریتانیا حاضر به متوقف کردن فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی نشده است. لندن تنها به وعده های عربستان سعودی برای تحقیق درباره این حادثه بسنده کرده است.

حدود 100 نفر از جمله زن و مرد و کودک در این حمله کشته یا زخمی شدند.

البخیطی عدم واکنش کشورهای غربی به کشتارهای ائتلاف سعودی در یمن را با واکنش سریع به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه مقایسه کرده است.

وی افزود: ما می بینیم آنها برای اتفاقات سوریه، اشک می ریزند، درباره چیزی که تنها یک ادعا درباره حمله شیمیایی بوده ولی هرگز صحت نداشته است و سوریه را بمباران می کنند ولی این کار را اصلا برای حمایت و حفاظت از مردم سوریه انجام نمی دهند.

این روزنامه نگار یمنی اظهار داشت: از سوی دیگر، شواهد کشتار و جنایت در یمن همراه با ادامه حمایت از عربستان سعودی به شکل پول و تسلیحات است. آنها به شما لبخند می زنند و از پشت به شما خنجر می زنند.

وی تاکید کرد: شواهدی دارم که نشان می دهد از بمب های آمریکایی در حمله به مراسم عروسی در یمن استفاده شده است.

عربستان سعودی رهبری ائتلاف نظامی را بر عهده دارد که از سال 2015 میلادی تجاوز به خاک یمن را آغاز کرده و در این مدت بیش از 10 هزار غیرنظامی بیگناه به خاک و خون کشیده شده و 3 میلیون نفر نیز آواره و بی خانمان شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟