اعتماد اشتباهی به آمریکا

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 95770

جنگ تو صلح و صلح تو جنگ است، من به قربانت این چه نیرنگ است:
به این عقیده که ما بزودی با طالبان به صلح سر تاسری میرسیم، اشتباه بزرگی است.
مذاکرات با طالبان طولانی خواهد بود ماه ها و حتی بیشتر از آن طول خواهد کشید.
از سوی دیگر نیرو های امریکایی که ظاهراً در حال رفتن از افغانستان هستند پایگاه ها و تعمیراتی را که در افغانستان ساخته اند با در نظرداشت اینکه با افغانستان قرار داد امنیتی امضا کرده اند و قرار داد امنیتی دارند، با آنهم پایگاه ها و وسایط خود را تخریب میکنند و باقی وسایط جنگی که خیلی مهم و کارا است آنها را به پاکستانی ها تسلیم میکنند.

چنانچه امروز تعدادی وسایط نظامی و تجهیزات را که نیروه های آمریکایی بعد از ترک پایگاه های شان از افغانستان برای کشور پاکستان اهدا کرده اند، در ساحه خیبر پختونخواه پاکستان آماج حمله مسلحانه طالبان پاکستانی قرار گرفت و بیشتر این وسایط حریق گردید.

ما افغانها امیدوار بودیم که امریکایی ها بعد از ترک نمودن افغانستان تجهزیات که قابل انتقال نیست به نیرو های افغانستان تسلیم میکنند. اما متاسفانه برعکس به دشمن افغانستان یعنی پاکستان اهدا میکنند.
نمیدانم این چه نیرنگ و بازی است که بالای مردم افغانستان جریان دارد.
جای تعجب است که تا حالا مقامات افغانستان هم در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

باور من این است که امریکایی ها بعد از این به این تصور هستند که اگر صلح افغانستان نتیجه ای ندهد میشود افغانستان را از دست دوم یعنی توسط پاکستان اداره کنیم، که هرگز مورد پذیرش مردم افغانستان نخواهد بود که یکبار دیگر پاکستان بر سرنوشت شان حاکم شوند.

احمد سعیدی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟